Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hercules Tunes wireless explorer

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-12-15 10:27

Någon som testat den pryl?

Den är funktionsmässigt precis det jag söker, men verkar lite plastig. Vore dessutom bra om den använde bluetooth istället för extra usb-grunka att koppla in.

http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=984749&product_id=1039111

  • Oregistrerad
  • 2006-12-30 00:17

Yepp, bara en dag gammal - men redan har jag upptäckt några issues...

Det sämsta var att det inte gick att styra RealPlayer på macen (bara i Windows). Jag tyckte den var perfekt för att man faktiskt vill lyssna på Sveries Radio live ibland, men icke. Om man inte byter plattform då.

Det andra var att jag inte kan sortera efter artist, genre, song eller nån playlist som innehåller över 10 000 låtar - för då hänger den sig och dör. Startar man om fjärren igen, och gör om proceduren händer samma sak igen. Jag har ett väldigt stort arkiv (runt 40 000 låtar) - men hittar ingen info om någon sådan begränsning, så det är ju kasst. Verkligen. Det verkar som alla listor runt 10 000 låtar får den att hänga sig. Den klarar en med 8500, men hänger sig på en med 14 000 på.

Dessutom klarar den inte iTunes nya mappstruktur. Den läser in alla spellistorna i alfabetisk ordning oavsett vilka mappar man lagd dem i.

Sen tycker jag att de kunde lagt på lite större display, när de ändå var på g. I övrigt tycker jag den funkar fint, gränssnittet är pedagogiskt man fattar lätt hur den funkar.

Senast redigerat 2006-12-30 00:43
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-01-02 12:47

Ok. Kände på mig att den kanske inte var så genomarbetad...

Hur är känslan då? Plastig?

Jag får väl helt enkelt åka ut å känna på den. Finns den på nåt annat ställe än Macoteket?

  • Oregistrerad
  • 2007-01-02 13:21

Jo - den har ju inte samma finish som macbooken fjärr - men jag har inget problem med hur den känns. Den är helt ok designmässigt tycker jag, med tanke på priset.

En sak till dock som jag stör mig på. Jag har använt mig av ATIs RemoteWonder innan, som ju egentligen har allt utom skärm, plus att den är lite för stor. Hercules fjärr måste liksom vakna ur sitt viloläge, som kan ta tre-fyra sekunder. Det är riktigt störande om man t ex snabbt bara vill sänka volymen.

Jag vet inte var man kan känna på den...

Inga fler som provat på denna? Har bollat med Hercules supporten (ungefär lika otillgänglig och krånglig att komma åt som ATIs). De är ju inte direkt snabba med svar...

I vilket fall - tänkte kolla om det bara är jag, eller om det är så allmänt - att listor med över 10 000 låtar får fjärren att stänga av sig? Isåfall skickar jag självklart efter en ny - i annat fall skickar jag bara tillbaks den.

Borde kanske meddela att allt är ok nu igen - de senaste uppgraderingarna för några månader sen har fixat till allt.

1
Bevaka tråden