Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur använder Du Exposé?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Habo
  • 2007-01-02 12:06

Hej!
Jag undrar vad ni använder för kortkommandon till eran Expose?
På min macbook pro ligger nämligen andra knappar under F8, F9, F10 för att öka ljuset i tangenterna tex. Så det blir inte rum över till Expose fönster/program, dashboard, visa skrivbordet. Därför behöver ja lite tips.

Jag har nu Expose program på FN knappen då ja använder den ständigt. Men vill även kunna komma åt visa fönster i program-expose lika smidigt..

Jag använder nästan bara den för att visa hela skrivbordet, och den ligger på Kringla-F1.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-02 12:10

Jag använder den uteslutande för att vissa alla öppna fönster, samt hela skrivbordet. Visa alla öppna fönster har jag som aktivt hörn uppe till höger, visa skrivbordet har jag på F12.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-02 12:14

Jag har två tum-knappar på min Logitech mus och båda är för exposé. Rekommenderas för ni som har knappar till övers på musen.

Ena för att visa skrivbordet (överlägset mesta användningen) och den andra för att visa alla fönster.

Jag brukar använda "aktiva hörn". Mest det längst upp till vänster, visar skrivbordet.

Kör med akiva skärmhörn. Överlägset när man ska byta program eller flytta filer.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-02 15:30

Använder aktiva hörn jag med. Tycker det är det smidigaste.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-02 15:39

Använder 'visa skrivbordet' på F11 och 'alla fönster' på musens mittknapp (klicka på scrollhjulet)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-02 15:51

Cmd-högerklick - visa alla fönster
Alt-högerklick - visa skrivbordet
Ctrl-högerklick - visa programfönster
Shift-högerklick - Dashboard

Passar mig perfekt.

Senast redigerat 2007-01-02 17:18
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-02 16:59

Använder nedre högra hörnet till att visa alla fönster och nedre vänstra hörnet till att visa skrivbordet.

Snälla, skriv inte "du" med stort D. Det påminner mig om de äckliga, billiga, massutskickade reklamkatalogerna med superduper-kurer, underkläder, prydnadsförmål och Franklin Mint.

Aktiva hörn är smidigt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-02 20:29
Ursprungligen av Redglittercoffin:

Snälla, skriv inte "du" med stort D.

Påkalla mig endast med "Ni".

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-01-02 17:56

Hahahhahaha

Jag lärde mig tämligen nyss att använda tab-tangenten när jag har Exposéfunktionen "Visa alla fönster" aktiverad. Det var smidigt!

(Nej, jag berättar inte vad som händer ...)

upptäckte att på min macbook-pro kan man använda F-knapparna för att visa exposé genom att trycka på Fn knappen samtidigt.. enklast?

heh. ok.. jag har feber.. glöm det..

1
Bevaka tråden