Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SIM-kortsläsare till Mac?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-01 22:10

Ja, finns det någon sån? Ska byta SIM-kort och vill flytta numren och meddelandena till det nya kortet. Det finns några läsare på Clas Ohlson, Kjell och Company och Teknikmagasinet men det står bara Windows på dem. Behöver man mjukvaran som följer med eller kan man kopiera allt som från ett USB-minne till annat genom dra-och släpp? Har aldrig gjort det tidigare.

Tacksam för svar!

Är det inte enklare att köpa det här programmet (om du har Bluetooth vill säga)? http://www.reelintelligence.com/BluePhoneElite/

Riktigt bra program faktiskt.
Har använt det innan, men funderar på att köpa det. Endast 137 svenska riksdaler!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-01 23:16

Tack för tipset men tyvärr har min telefon ingen blåtand. Jag skulle kunna köpa en sån här men då finns ju ingen möjlighet till redigering av infon på kortet.

Kan du inte köra BootCamp eller Parallels då (om du har Intel-processor vill säga)?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-01 23:51
Ursprungligen av Snabeldrake:

Kan du inte köra BootCamp eller Parallels då (om du har Intel-processor vill säga)?

Hehe, ingen Intel-Mac än men det skulle ändå bli en ganska dyr kortläsare för jag har ingen Windows-licens.:D

Kan du inte fråga en polare med Windows då (om du har en polare vill säga)?

Datakabel? Vad är det för mobil det gäller?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-02 00:31
Ursprungligen av Snabeldrake:

Kan du inte fråga en polare med Windows då (om du har en polare vill säga)?

Datakabel? Vad är det för mobil det gäller?

Tyvärr inga polare.. nej skämt åsido, det är inga problem att skaffa Windows men jag har ingen Intel-Mac. Telefonen är en Samsung SGH-X450. Det går att köpa datakabel till den men det är bara en pc-kabel, ingen USB. Sen är programvaran till den också bara för Windows. Jag ska gå och fråga i telebutken om de har någon USB-kabel till den. Jag tänkte det är smidigare med en läsare i fall man vill byta telefon. Då behöver man inte köpa en kabel till varje ny telefon.

Ursprungligen av Homy:

Jag ska gå och fråga i telebutken om de har någon USB-kabel till den. Jag tänkte det är smidigare med en läsare i fall man vill byta telefon. Då behöver man inte köpa en kabel till varje ny telefon.

Det är nog mer regel än undantag idag, är jag rädd - med tanke på den snabba utvecklingen. Köpte ny mobil i höstas (en Z550). Tror du inte att de bytt kontakt till strömförsörjningen/laddaren?! Vad var det för fel på de gamla kontakterna/laddarna? (Hade en T630 tidigare.) Onödigt är bara förnamnet..

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-01-02 02:20

Vissa telebutiker (åtminstonde Telias) har simkortsläsare vilka används för att kopiera över data från 1 simkort till ett annat, så du kan ju fråga i den telebutik du tänkt besöka om de kan hjälpa dig att kopiera över kontakterna.
Alternativt så kan du ju kopiera över dina kontakter till telefonen från simkortet och sen sätta i det nya simkortet i telefonen och kopiera till det.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-02 23:46
Ursprungligen av jool:

Vissa telebutiker (åtminstonde Telias) har simkortsläsare vilka används för att kopiera över data från 1 simkort till ett annat, så du kan ju fråga i den telebutik du tänkt besöka om de kan hjälpa dig att kopiera över kontakterna.
Alternativt så kan du ju kopiera över dina kontakter till telefonen från simkortet och sen sätta i det nya simkortet i telefonen och kopiera till det.

Jo, jag kan spara en del på telefonen men det tar då längre tid i.o.m. att jag får spara en post i taget. Sen finns ju kopieringsapparater för typ 99 kr men då kan man inte redigera uppgifterna i datorn. Därför undrade jag om det finns några kortläsare.

Surfa trådlöst via mobilen

Telia har ett erbjudande att surfa trådlöst kvällar och helger för 89/mån.
Uppkopplingen sker via PCMCA-kort eller USB-modem som de bjuder på.

Problemet är som vanligt att det ej finns drivrutiner till MAC.
Finns det någon som löst problemet och knåpat ihop ett program som funkar.
Tacksam för svar.

1
Bevaka tråden