Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook stänger av sig själv

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min macbook har börjat stänga av sig precis som alla andra. Jag har dock hört att man kan fixa det genom att ladda ner en patch någonstans ifrån men jag vet inte var! någon som vet?

  • Medlem
  • Boxholm
  • 2007-01-01 21:23

Den vanliga "Software Update" laddade hem en sådan till mig har jag för mig, å sedan har datorn inte stängt av sig mer. Så kanske gjorde den det den skulle...

Som sagt, prova att göra en vanlig "programuppdatering" om du inte redan gjort det och se om det hjälper. Annars får du tyvärr kontakta supporten och få datorn fixad.
Jag själv fick lämna in min, gick till min lokala återförsäljare (köpte macbooken online från applestore) och de beställde hem komponenterna. Sen ringde de mig när de hade fått grejorna. Lämnade in datorn och de fixade problemet på några timmar.

Irriterande jag vet.. Ska inte behöva vara så. Hoppas uppdateringen löser det för dig.

Lite tips om du lämnar in datorn och om de måste byta logikkortet:
Avauktorisera den först från eventuellt iTunes-konto (det gjorde inte jag) för med det nya logikkortet kommer datorn räknas som en ny.
Och såklart, försök säkerhetskopiera allt viktigt innan ifall om att.
Sen skapade jag ett konto på datorn med administratörsrättigheter som de kunde använda istället för mitt eget konto (kanske bara jag som är paranoid..).

Lycka till!

1
Bevaka tråden