Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac önskar Gott Nytt År!

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hela 99mac teamet vill önska alla medlemmar och besökare Gott Nytt år!
Det har varit ett intressant år med många stora förändringar - både roliga och tråkiga.

Jag hade inte direkt väntat mig att kunna köra Windows XP på min nya Intelbaserad bärbara Mac men däremot hade jag faktiskt trott att herr Jobs skulle ha presenterat en ny iPhone telefon. Vi hade grymt roligt på 99mac:s femårsdag i Maj med stor middag och partaj där till och med Apples VD Oscar Bjers tittade in. Samtidigt är det många av oss som saknar Patric Malm - 99mac medlem och branschkollega som startade och drev MacNytt - som gick bort tidigare i höstas.

2006 var också året då 99mac fick ett nytt utseende och diskussionerna gick vilda - kan man verkligen ha så stora typsnitt på en websajt? En vecka senare var det ingen som ens tänkte på förändringarna. Imorgon tar vi steget mot 99.se och en ny tideräkning för en större och aktivare sajt med allt vad det innebär - jag kommer säkert få anledning att återkomma till det om ett år.

Vad kommer du minnas främst från 99mac-året 2006?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-31 12:20

gott nytt!

hoppas nästa år blir minst lika spännande.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-31 12:23

Ser fram emot 2007! Vi ses på 99.se/mac

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-12-31 12:38
Ursprungligen av Björnström:

Hela 99mac teamet vill önska alla medlemmar och besökare Gott Nytt år!

Vad kommer du minnas främst från 99mac-året 2006?

Femårsfesten som var mycket trevlig och lyckad. Tack för den och för detta år. Ser fram emot 2007 och 99.se och allt vad det innebär.

Gott nytt år till er alla.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-31 12:50

Grått nytt hår alla Macare där ute!

Gått nytt år alla Macare.
Jag ser fram emot 2007, 99.se och allt som det innebär.

2006 har varit ett väldigt bra år för mig, och det psykiska illamående som jag tidigare hade har nu försvunnit.
Jag är en ny människa, dels på grund av min flytt hemifrån till Sundsvall.
Miljöombyte är alltid bra.

Jag önskar er alla ett gott nytt år och tackar er härmed för året som har gott.

Nåväl.

Gott slut och Gott Nytt År!

...vill jag önska er sköna 99mac-människor.

Instämmer helt med föregående talare...

GJ & GNÅ! Som man säger

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2006-12-31 16:34

Gott nytt år till er alla!

Nystruken och nystärkt (!) skjorta på. Små randiga manchettknappar. Mörk kostym och blå (fegis) smal slips. En liten tjeck i glaset. Snart är det dags för fest!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-12-31 18:13

Gott Nytt År på alla Macare :)

Och ett speciellt gott nytt år till alla switchers!!!

2006 var året jag lärde känna MAC OS X och switchade

Det jag kommer att minnas mest med 2006 är inte Mac-relaterat alls..

Det jag kommer att minnas är att jag fick reda på att jag ska bli pappa den 25.e maj 2007.

(som för övrigt är min födelsedag)

//Stefan

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Det jag kommer att minnas mest med 2006 är inte Mac-relaterat alls..

Det jag kommer att minnas är att jag fick reda på att jag ska bli pappa den 25.e maj 2007.

(som för övrigt är min födelsedag)

//Stefan

Grattis för tusan! Det var väl superroligt!

Ursprungligen av Björnström:

Grattis för tusan! Det var väl superroligt!

Tack! Ja, det känns hur bra som helst.

Det är en liten pojke, så det är väl lika bra att registrera honom här på en gång?

//Stefan

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-12-31 21:45

Mina höjdpunkter för år 2006 (inte i rangordning):

* Fick tag i en Nintendo Wii
* Inhandlade en iMac 24"
* Tog ut magisterexamen (internetteknik)
* Nådde min målvikt efter brutalbantning, ca. 16månader; från 160kg till 82kg
* Anställning på ett företag som känns som en dröm, fortfarande efter ett halvår
* Köpte en lägenhet och ska flytta hemifrån vid 23 års ålder (flyttar iofs. först på tisdag)

Kan nästa år bli ännu bättre?! Hur som helst, ha ett fantastiskt gott nytt år och hoppas att alla får det härligt år 2007.

  • Medlem
  • 2007-01-01 00:38

Plopp!

Gästerna har gått hem och jah är halvcfull!

  • Medlem
  • 2007-01-01 00:47

Gott nytt år, som sagt...

Gott nytt år allihopa! Ser fram emot Leopard!

Avdelningen Martin-tror-att-han-är-smart-men-dagen-efter-framstår-det-inte-som-lika-intelligent-drag har fått ett nytt kapitel. Strax efter tolvslaget inser jag att min kompis faktiskt valt att lämna en i stort sett full och nyöppnad flaska Louis Roeder champagne. Mitt smarta drag består i att helt övergå till Lyx-champagne resten av kvällen med vidöppna luckor i historiken idag.

Men kul var det!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-01-01 15:44

99mac-året 2006.
Jag blev befodrar till seniormoderator
Ett nytt utseende. Vart tog min favoritbruna färg vägen!?

Angånde macar i allmänhet har det inte hänt mycket förutom detta intel-tjaffs, och angående mig i synnerhet jag har samma macar som förr, samma ipod som jag hade 2004 and so on. Eftersom jag flyttade till London under 2006 så har det ätit upp alla extrapengar som brukar gå till datorer.

Men nu är det 2007, ett nytt år, nya möjligheter. Kanske borde stiga upp ur sängen, kan vara en bra början på det nya året, men vafals, finns roligare saker att göra i sängen så.

God fortsättning på det nya året alla. Ni kommer fortsätta se mig här på 99mac/99.se om jag lyckas ta mig ur sängen för att ladda batteriet.

P.S. Rekommenderar att om ni ska spendera nyår där det händer saker. London är inte stället. Var relativt dött igår utomhus. Alla satt inne på krogar och sjöng karoke. Är fler raketer i en småstad i Norrland D.S.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-01 19:20

Ja du, Sidde. Igår var det raketer som tusan i Sundsvall.
Det kom några av det allra grymmaste jag sett. Häftigt!
Gott Nytt År, alla.....

Yes!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-01 23:20

GOD FORTSÄTTNING!

Jag vann garanterat champagne-racet med Dellamotte millesime, Pommery Grand cru, Pommery brut royal & Pol Roger inatt....

Mitt mac-år i korthet:
Tack & adjö till min stationära G5 med dubbla skärmar, hej & välkommen till en liiiiiiiten macbook. Superskönt!

Lycka till med 99.se

  • Medlem
  • 2007-01-01 23:27

Hm, under året har jag bytt upp mig hemma från en iMac G4 15" till en iMac Intel 20" (det är skillnad...), på jobbet från en G5 2x2,0 med två 21" 4:3-skärmar till en G5 4x2,5 med en 24" widscreen plus att jag fick en MacBook Pro 15" som jag senare bytte till en 17". Händelserikt macår med andra ord... I alla fall med mina mått mätt.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-01-05 10:28

Min nya Intel iMac kommer jag minnas samt Patrics dödsfall.

1
Bevaka tråden