Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar externa HD:s med Parallels?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-12-30 22:22

Hej,

Jag har laddat ned och testat Parallels lösning för att köra windowsprogram men jag får inte mina externa hårdiskar att funka. De funkar fint med bootcamp men jag ingen av mina 3 externa diskar att funka under Parallels. Gör ni några speciella grejer för att få det att funka? Borde det inte bara ploppa upp i window? Det är formaterade med fat32 utom en som är HFS+ tror jag.

Är det jag som är trög? Eller är det nått knas?

tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-30 22:35

Har du beta 2 versionen?

Parallels 1 har inte den funktionen att kunna mata in en extern disk!
Dock tror jag beta 2an bara klarar USB 2 och inte FW

  • Oregistrerad
  • 2006-12-31 12:50

Okey ska kolla efter. Den funktionen är ju ett måste.

Själv har jag lagt till min externa hårddisk som Shared Folder i Parallels. Kommer åt alla mina filer på min HFS+ formaterade externa hårddisk.

Jag har en sån där MyBook från Western Digital, formaterad i NTFS. Fungerar med senaste stabila versionen och även i betan. Funkar bättre i betan eftersom den går före OSX när man pluggar in USB-grejer. I icke-betan så får man upp meddelande om att hårdvaran redan används, men jag har för mig att man bara behövde mata ut MyBooken i OSX för att kunna komma åt den från Parallels.

Ursprungligen av eternit:

...jag har för mig att man bara behövde mata ut MyBooken i OSX för att kunna komma åt den från Parallels.

Nje, det funkar inte för mig. Får upp meddelandet:

"USB device you are trying to connect to the virtual machine is being used by another process. Wait 5-10 seconds, then try to connect the device again. If this does not help, find the application that blocked up the device and disconnect it manually."

Det hjälper inte att mata ut disken från OSX, meddelandet kvarstår.

Det verkar som Parallels inte kan hantera mer än 5 USB-tillbehör, men USB-disken jag ansluter dyker upp som ett av dessa 5 i "Device"-listan.

Hur gör jag för att få upp den under xp? Någon som löst problemet?

Mvh // Per

1
Bevaka tråden