Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMacen låter väldigt mycket

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Design eller funktion? Varför inte både och?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-30 19:07

Vad menas med detta? Att miccen i iMac är dålig?

Det kanske framgår diffust i bilden, men det handlar om hur förbannad bullrig iMacen (PP) är.
Den lyfter så fort jag börjar jobba i P-shop (trots max RAM), eller tittar på rörliga bilder på nätet.
Aldrig mer en iMac, det ska vara en burk med reella fläktar. Imacen är en
leksak för amatörer, den gör sig fint på ett skrivbord, enbart.

  • Medlem
  • 2006-12-31 10:35
Ursprungligen av Marc-Philip:

Det kanske framgår diffust i bilden, men det handlar om hur förbannad bullrig iMacen (PP) är.
Den lyfter så fort jag börjar jobba i P-shop (trots max RAM), eller tittar på rörliga bilder på nätet.
Aldrig mer en iMac, det ska vara en burk med reella fläktar. Imacen är en
leksak för amatörer, den gör sig fint på ett skrivbord, enbart.

Prova det här:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301733

eller lämna in burken för reparation om det inte funkar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-30 19:40

och denna bild?

Om det är Photoshop CS2 eller äldre och iMacen har en Intel-processor så måste det emuleras vilket tar kraft av datorn. Men normalt sett kan jag inte säga att de låter överdrivet mycket.

Vad står PP för förresten?

Senast redigerat 2006-12-30 20:06
  • Medlem
  • 2006-12-30 19:59

PP betyder kanske PPC? Och då handlar det kanske om G5-iMacen rev A som väl var väldigt bullrig och strulig om jag inte minns fel?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-31 00:14

Måste också fråga upphovsmannen om vad (PP) står för? Ska det vara IBM's PPC processorer eller? Vilken iMac är det "skämtet" berör? Revision?
Varför skriva att det finns en ny "pryl" till Macen när det är ett skämt... som inte ens var roligt.

  • Medlem
  • 2006-12-31 01:01

Den som läser tråden och tycker att det är skum har säkert kommit på det alldeles själv. Om en tråd kan uppfattas som meningslös kan inlägg som påpekar just det i ännu högre grad vara meningslösa.
Raderar lite meningslösheter.

Idi Admin

  • Oregistrerad
  • 2006-12-31 01:54

Rör inte min iMac! Den är tysssssssssssssssssst.

Efter att ha frågat rund vara inhemska forum - utan resultat - har jag seglat över atlanten till Macens hemland. Det tog bara en stund letande tills jag fick svaret på frågan till detta väsnande.
Vill ni se boven, gå till: (skrolla längst ner och se QT-film)
http://www.scienceman.com/pgs/00_imacG5.html

Nya, Intel försedda, Macar har tydligen inte något ljudproblem?

Jag har förtydligat rubriken.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-01-08 22:43

jag har en 20" intel iMac och den är KNÄPPTYST! förutom när man bränner dvd, då hör man dvd-romen spinna igång och arbeta... Sitter tillochmed vid ett ikea bord som har vana av att förstärka buller från datorn genom resonanser...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-16 14:37

Min var tyst i början men har börjat låta mer och mer. Nu låter den vid behov känns det som, oavsett om jag använder den eller ej.
Är inte helt nöjd om jag ska vara ärlig.

1
Bevaka tråden