Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

macbook spottar ut skivor

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-12-29 12:47

Hej!
Såg att det fanns en gammal tråd med samma rubrik men hittade inget direkt svar?!
Någon mer som har problem med att macbooken är känslig mot skivor?

Svårt att kopiera in mina favoritskivor om den spottar ut var tredje =O(

  • Oregistrerad
  • 2006-12-29 13:57

Jag har bränt och importerat mängder med skivor. Inga problem alls.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-29 16:41

Djfoffe : Detta händer mig också, jag har en Mac Book Pro, och vissa av mina brända skivor spottas ut direkt, datorn vägrar läsa ... tills jag kör mitt trick : rotera datorn 90 grader (så att dvdinmataren pekar uppåt), mata in skivan, vänta tills du hör att läsaren drar igång och du hör hur fläktarna jobbar för fullt, rotera tillbaka till normalt läge, voila, skivan är där på skrivbordet

väldigt okonventionell metod men den funkar hahhahahhaa..... varenda gång....

Hmm.. märkte tidigare att min MacBook inte tog en CD som inte hade några repor eller så. Ska testa lite fler skivor, om den är för dålig på att läsa skivor borde man väl kunna få det fixat.

  • Medlem
  • Motala
  • 2006-12-29 20:50

Min macbook läste riktiga skräpskivor utan problem, så om den inte tar cd:ar så bör man ju kolla upp om det är något fel på cd-läsaren ..
Märket på min enhet var Matshita eller Matshuita eller nåt i den stilen .. DVD-brännare..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-29 21:44

min mbp läser "riktiga" cd-skivor och dvd-skivor utan problem.. det är dom brända som ibland ställer till det.. vette fan vad det beror på, är lite långt ifrån sverige så jag kan inte lämna in den där jag köpte den heehhee... fast apple har väl world wide garanti eller ?

Samma problem med min Macbook, har en orginalskiva av Warcraft 3 som den spottar ut direkt. Skivan fungerar utan problem i andra datorer. Inga repor eller smuts på skivan.

Om man skulle lyckas få igång den, går det göra en kopia av skivan och lägga den på hårddisken och köra från den?
Hur gör man isåfall det?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-01-01 16:36

Djablo, haha tack det är sånna lösningar vi gillar. Dock fungerade det inte för mig.
Blir väll att lämna in den... igen.... Men har ju lite svårt att släppa iväg sin vita skönhet =O(

1
Bevaka tråden