Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logitechs programvara hittar inte s530

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Efter en ominstallation av OS X fungerar inte mitt s530-paket som det ska...det fungerar som en vanlig usbmus/tangentbord men logitechs programvara hittar inte musen eller tangentbordet så "extraknapparna" fungerar inte, vilket känns trist...

Nån som har någon idé? Provat att ominstallera programmet (har provat senaste samt den version av programmet som följde med)..

I USB Overdrive fungerar framåt-bakåt på musen men inga andra knappar...

Mkt tacksam för hjälp!

Mvh

  • Oregistrerad
  • 2006-12-28 20:02

Jag sitter med samma problem...har ett supportärende inne hos Logitech...deras första lösning var av-installation och om-installation av mjukvaran men det hjälpte ju inte...

Senast redigerat 2006-12-28 20:54
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-12-28 20:11

Jag har samma problem dock så funkar inte min logitech mx revolution. eller ja den funkar men inte alla extra knappar. så om någon har tips så tas dem gladeligen emot.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-28 22:31

Samma problem här!
Musknappar fungerar ej.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-28 23:26

Logitechs programvara är allmänt crap...

Samma problem med mina två möss.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-29 10:52

Jag fick tips från Logitech att testa re-connection wizard:
ftp://ftp.logitech.com/pub/techsupport/mouse/mac/lcc_connection_utility212.dmg

Det fungerade inte för mig men det kanske går bättre för någon av er...

Till mig säger den bara "Please connect your Logitech cordless mouse Mini Receiver in a USB port and restart this program" trots att sändaren är ansluten...

  • Medlem
  • Finspång
  • 2006-12-29 11:33

Ni som har denna tgb-mus kombo. Tycker ni det fungerar bra? Ibland kunde musen hacka och ibland så fungerade inte vissa tangenter trots att avständet var ca 40cm. Hur fungerar era?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-29 12:18

Med undantag för problemet med LCC som gör att jag inte kan använda några av de extra finesserna så fungerar det utmärkt för mig...

  • Oregistrerad
  • 2007-01-02 19:57

Uppdatering: Jag testade med version 2.11 av LCC och då fungerar det märkligt nog...

  • Oregistrerad
  • 2007-01-02 20:00

Jag körde reconnect på både musen och tangentbordet och därefter en omstart. Då började det plötsligt fungera igen. Trist att behöva göra det varenda gång...

Jonny

1
Bevaka tråden