Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CD-brännaren strejkar på iBook G3 700mHz

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjo!

CD-brännaren (av modellen SONY CD-RW CRX800E) på min gamla trotjänare verkar ha gett upp geisten. När jag försöker bränna en CDR-skiva resulterar det i ett felmeddelande av typen "Brun failed. The device has drained its memory buffer", och jag undrar om detta månne kan vara ett mjukvarufel, och hur det i så fall kan åtgärdas?

På iBooken (G3, 700mHz) rullar OSX 10.3.9, om nu detta kan vara till någon hjälp, i ert försök att hjälpa mig, för hjälpen vore sannerligen... öhh.. hjälpsamt uppskattad.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-29 00:11
Ursprungligen av rosenthal:

Tjo!

CD-brännaren (av modellen SONY CD-RW CRX800E) på min gamla trotjänare verkar ha gett upp geisten. När jag försöker bränna en CDR-skiva resulterar det i ett felmeddelande av typen "Brun failed. The device has drained its memory buffer", och jag undrar om detta månne kan vara ett mjukvarufel, och hur det i så fall kan åtgärdas?

På iBooken (G3, 700mHz) rullar OSX 10.3.9, om nu detta kan vara till någon hjälp, i ert försök att hjälpa mig, för hjälpen vore sannerligen... öhh.. hjälpsamt uppskattad.

Du kan självfallet prova saker som att installera om, testa med Toast, osv, men i slutändan kanskje det är en ny CD-brännare som behövs. Fungerar CD-läsningen som den skall?

effing:

Det är inga som helst problem varken med CD- eller DVD-uppspelningen, utan det är "bara" bränningen som strular. Att byta ut brännaren är dock inget alternativ, då blir det snarare så att jag köper en extern DVD-brännare, men än vill jag inte ge upp.

Skapa ett nytt konto och bränn från deta. Funkar det då är det ju åtminstone inget hårdvarufel.

Johan: Tack för tipset, men det hjälpte tyvärr inte, utan symptomen kvarstod.. Några fler förslag?

1
Bevaka tråden