Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern skärm till MacBook

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-28 18:54

MacBook har ju en mini-DVI-ingång för extern bildskärm, kan man ändå köra med en skärm som har anslutning via analog VGA-kontakt. Och hur stor skärm orkar den med?

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-12-28 19:32

Japp, om du köper sladden för 179:- eller nåt, finns antingen till VGA eller DVI. Klarar 1920x1200 på den externa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-28 19:39

tackar för svaret, då vet jag!

Har just pluggat in en 21" CRT-skärm. Max upplösning MacBooken vill ge mig är 1600x1200. Har kört med betydligt högre upplösning på denna skärmen i Win XP med en laptop som har sämre grafikkort, dessutom med högre bildfrekvens = mindre flimmer. Synd!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-29 00:26
Ursprungligen av eternit:

Har just pluggat in en 21" CRT-skärm. Max upplösning MacBooken vill ge mig är 1600x1200. Har kört med betydligt högre upplösning på denna skärmen i Win XP med en laptop som har sämre grafikkort, dessutom med högre bildfrekvens = mindre flimmer. Synd!

Jag tror att MacBooken skall klara högre än så. Kan du inte ställa in skärmens egenskaper någonstans?

Hej!

Detta är saxat ifrån Apples hemsida:

"Extended desktop and video mirroring: Simultaneously supports full native resolution on the built-in display and up to 1920 by 1200 pixels on an external display, both at millions of colors"

Klicka F7 för att klona ditt skrivbord, sedan går du in på System preferences -> Displays -> där bör du kunna ändra din upplösning. Det kan dock vara så att dina båda bildskärmar blir låsta till samma upplösning om man klonar dem, inställningar om hur du friställer skärmarna var för sig, och ställer om upplösningen för bara en skärm bör finnas alldeles där.

Mvh,
Jesper

Jag klonar inte, svårt att klona till mer än 1280x800 på en MacBook. Max upplösning som OSX tillåter mig använda med den här skärmen är 1600x1200@60hz. Har testat SwitchResX utan resultat också.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-01-03 15:45

Någon som kan berätta hur det funkar med en Macbook 2.0 C2D och Apples 20-tummare (1680 x 1050) ?

1
Bevaka tråden