Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite frågor kring USB Hubb

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-28 19:05

Hej,

Jag har funderingar på att köpa en USB Hubb för att det börjar bli lite för få på en MacBook Pro.

Det jag undrar över är ifall jag kopplar in en mus som kör på USB 1.1 kommer min iPod till exempel att gå i 12Mbit istället för 480Mbit?

Är det skillnad ifall det är en USB hubb med extern ström eller inte ifall det blir så att alla enheter måste köra på den lägsta hastigheten?

//Adam

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-28 15:14

Om du har en "lina" med usb-tillbehör så kommer allt att köra i det längsta hastigheten till ex. om du har

Gammal skrivare -> Gammal iPod -> Ny USB hub kommer allt att gå i 1.1.

USB-lina? Man kan inte Parallelkoppla USB som man gör med FireWire. Utan allt kopplas antingen till datorn eller till en hub. Är Hubben USB 2.0 så kommer den utrustningen som är 2.0 gå i 2.0-fart och de sakerna som är 1.1 kommer gå i 1.1-fart.

Men självklart får du inte 2.0-fart av att koppla 1.1-tillbehör på en ny 2.0 hub

  • Medlem
  • 2007-01-08 20:26

Jag har just köpt ett par nya d-link-hubbar, och under mina efterforskningar kom jag iaf fram till att man kan riskera att hubben som helhet skatar ner till 1.1-fart om man kopplar in en sådan grej. Det har med var hubben har för kort i sig. Det är en användare som förklarar det hela här: http://www.amazon.com/D-Link-QuickMedia-DUB-H7-7-Port-USB/dp/B00008VFAF

Hur kollar man bäst att hubben går i "rätt" fart? Kan man se om en port körs i 1.1 eller 2.0, eller är det fram med tidtagaruret?

1
Bevaka tråden