Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MSN Filöverföring väldigt långsam

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan alla glada.
Min tjej har nått väldigt knepigt fel med MSN, när jag gör överföringar till henne ifrån en PC så blir hastigheten som att sitta på en 14.4 modem. Rutan kommer upp som "varnar" att det går väldigt långsamt.
Nätet är kopplat så att hon går till en router som sedan går till en switch, och jag har direkt lina imot switchen.
När hon körde PC tidigare så var det inge problem med överföringen, men efter hon börja köra MSN på macen så har allt braka samman.

Är det någon som vet hur man råderbot på detta problem?

Vet inte riktigt vad din flickvän använder för MSN klient. Men alla klienter som använder libgaim (de flesta tredjeparts klienter) har ett problem då de fortfarande använder Microsofts äldre sätt att överföra filer. Filen skickas via en server och inte direkt till mottagaren som sker hos alla nya versioner av Microsofts egen MSN-klient. Mycket möjligt att MS originalklient för OS X inte heller stödjer filöverföringar direkt mellan två användare. Adium som jag använder gör det tyvärr inte, bara att vänta till libgaim uppdateras men mig vetterligen är denna fix inte på gång än på ett tag.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-27 17:36

Du är inte ensam om problemet! Helt klart Mac Messenger som är otroligt seg när det kommer till att skicka/ta emot filer. Hemma så blir jag tokig när jag ska skicka saker via msn på macken. Går fortare att föra över saker på ipoden, veva igång pc'n och föra över sakerna via Pc Messenger istället. Pc'n har blivit en Messenger dator vilket är jävligt surt pga av jag lagt en halv förmögenhet på den. Men tyvärr är det den bistra sanningen!

Med vänliga hälsningar,

Kenneth M

Okej, det var nästan det jag var rädd för.
Tack för svar.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-12-28 13:27

Ja usch vad sega filöverföringar det är i msn.
Jag fick nog för inte så länge sen och använder Skype numera.
Supersnabba filöverföringar, video/ljud chatt utan problem etc etc, rekommenderar det helt klart.

1
Bevaka tråden