Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bränna CD, icke!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Splitt ny iMac 24", 10.4.8

Skapar en brännmapp, fyller denna.

Trycker på "Bränn" får uppmaningen att stoppa in en tom CD. Gör detta, skivan varvar upp en stund för att sedan stanna. Inget mer händer.

Trycker på "Avbryt" och får felmeddelandet "Skivan kan inte användas eftersom skivenheten inte stöds (Felkod 0x80020025).

Tomskivan var en 52x Fuji CD-R, har även provat med Fuji DVD-R 8x

Några teorier?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-27 22:26

Inga teorier, men en lösning.
Skivan går inte att bränna på. Hade Fuji DVD-R 8x och fick upp exakt(!) samma felmeddelande, efter mycket letande (och många suckar) så hittade jag på några undergroundforum att det där betyder att skivan inte går att bränna på. Bara att gå tillbaka med skivorna som inte fungerar, eller skicka tillbaka dem till Fuji.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-27 22:27

Apples anställda har dåliga erfarenheter av semester på Fiji?

... men en vanlig basic Fuji CD-R av den bättre sorten dessutom????

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-27 22:31

Prova med ett annat märke vetja. Då vet du säkert om det är fel på spelaren eller skivorna.

Fungerar klockrent med Toast 7. Hur förklarar man detta?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-28 11:06

Inte en aning... fruktansvärd tur och lycka kanske?

Checkade också under "Om den här datorn" och under skivbränning "Ingen enhet för bränning hittades. Om du använder en extern enhet kontrollerar du att den är ansluten till datorn och strömförsörjd." Men som sagt Toast hittar drajven.

.... omstart fixade problemet...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-28 14:05
Ursprungligen av peranders:

.... omstart fixade problemet...

Toast är ju inne i systemet och pillar. Förmodligen hade du precis installerat Toast, utan att starta om? Själv så brukar jag undvika program som på något sätt manupilerar med systemfiler, eftersom jag är ganska paranoid med detta. Men det måste erlännas att Toast är ett bra program, om man vill bränna .bin filer osv.

1
Bevaka tråden