Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quicktime problem

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-12-23 16:55

Kör en PB G4 10.4.8. När jag surfar på vissa platser kommer en quicktime symbol med ett frågetecken upp på platsen för bild eller där film skulle ha varit. Har inte varit så här tidigare. Mycket störande. Vad är felet?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-12-25 18:38

Har samma problem, dök upp i 10.4.8 efter att jag uppdaterade Flash Player till version 9. har avinstallerat o lagt in på nytt, lagat rättigheter och lusläst Adobes supportsajt utan att hitta något som hjälper eller bli av med problemet.
Någon vettig macmänniska här som sitter inne med nån lösning?

Ligger under avancerat-fliken på Quicktime i Systeminställningar, "Aktivera Flash" heter det...

Mvh,

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-12-26 11:32
Ursprungligen av Rossifumi:

Ligger under avancerat-fliken på Quicktime i Systeminställningar, "Aktivera Flash" heter det...

Mvh,

Jag har ingen "aktivera Flash" inte heller " avancerat flik" under Quicktime i systeminställningar.
Tacksam för hjälp

Ursprungligen av lensve:

Jag har ingen "aktivera Flash" inte heller " avancerat flik" under Quicktime i systeminställningar.
Tacksam för hjälp

Vad skumt! Jag hade exakt samma problem innan och kryssa ur att QT skulle spela flash och problemet var ur världen. Kör QT 7.1.3 Pro, vet inte om det spelar någon roll.

Mvh,

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-12-27 18:50

Vet fortfarande inte vad du menar. I quicktime folden finns QuickTimeMPEG4.component QuickTimeComponents.component, QuickTime Updater och några liknane filer men ingen som ger möjlighet att aktivera flash. Det finns inte någon fil som heter flash
Hjälp!!!

Ursprungligen av lensve:

Vet fortfarande inte vad du menar. I quicktime folden finns QuickTimeMPEG4.component QuickTimeComponents.component, QuickTime Updater och några liknane filer men ingen som ger möjlighet att aktivera flash. Det finns inte någon fil som heter flash
Hjälp!!!

Om du klickar på Äpplet uppe till vänster i menyraden, väljer systeminställningar och sen klickar på Quicktime så under fliken "Avancerat" ser det ut som följer på min dator.

Mvh,

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-27 18:54

Kanske blir bättre om du uppdaterar Flash?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-12-28 22:54

Tack för iden med att aktivera Flash, men jag har fortfarande quicktime symboler med ett frågetecken på vissa Webplatser inte överallt på webplatasen utan bara på vissa platser. Mer hjälp önskas!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-29 00:16
Ursprungligen av lensve:

Tack för iden med att aktivera Flash, men jag har fortfarande quicktime symboler med ett frågetecken på vissa Webplatser inte överallt på webplatasen utan bara på vissa platser. Mer hjälp önskas!

kolla på apples sida. kan du se filmerna där? isf borde quicktime fungera.

1
Bevaka tråden