Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köp av minne till macbook

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!

Har tänkt att införskaffa nytt minne till min älskade men långsamma... macbook

Sökte på pricerunner och hitta denna: http://www.inet.se/index_main.asp?pl=5302523

Efter att ha läst diverse inlägg tycker jag att den borde fungera... men vill ändå vara på den säkra sidan :rolleyes:

Tråkigt att minnespriserna e så grymt höga bara... kommer ihåg när polaren köpte sina 2st 1Gb för 850kr /st

God jul på Er alla!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-12-24 20:12

De borde fungera, det blir lite gambling...

Dessa fungerar dock för mig och många andra utan problem:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=316533

  • Oregistrerad
  • 2006-12-24 22:29

Dessa har jag. Klockrena! 1100kr inkl frakt just nu. Helt ok pris.

http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=85800

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-12-26 19:48

Tjena,

också sugen på mer minne till min MB, men tyvärr så är ekonomin lite begränsad just nu... så min tanke var att köpa 1st 1GB minne nu och byta ut mot ena originalminnet (256mb) och alltså få 1024 + 256 i minne totalt. Finns det några problem med att göra så? Har för mig att det är bäst rent prestandamässigt att ha två lika stora minneskort, men hur stor är förlusten rent procentuellt om jag kör 1024 + 256?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-26 19:50
Ursprungligen av wyndan:

Tjena,

också sugen på mer minne till min MB, men tyvärr så är ekonomin lite begränsad just nu... så min tanke var att köpa 1st 1GB minne nu och byta ut mot ena originalminnet (256mb) och alltså få 1024 + 256 i minne totalt. Finns det några problem med att göra så? Har för mig att det är bäst rent prestandamässigt att ha två lika stora minneskort, men hur stor är förlusten rent procentuellt om jag kör 1024 + 256?

Inga problem alls. Vinsten med att köra två lika minnen är obetydlig. Jag kör själv 1024+256.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-12-27 00:50

trevligt, trevligt! kanske ska tilläggas att datorn främst används för phtoshop samt surfande.

Följdfrågan blir så klart: Är det svårt att byta minnet själv?

Med "svårt" menar jag komplicerat för den som har bytt alla delar utom moderkortet på en stationär dator.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-27 04:28
Ursprungligen av wyndan:

trevligt, trevligt! kanske ska tilläggas att datorn främst används för phtoshop samt surfande.

Följdfrågan blir så klart: Är det svårt att byta minnet själv?

Med "svårt" menar jag komplicerat för den som har bytt alla delar utom moderkortet på en stationär dator.

Nej, det ligger under en liten lucka vid batteriet.

Jag satt och kolla på en sida där en killa plockar isär sin MacBook och där såg jag att minnena satt ovan batteriet. Dock såg jag inte om det fanns en lucka på undersida då han hade plockat bort tangentbordet å hela den inre plattan... :"> Men visst så bör dom ha en lucka till minnena. Annars känns det lite väl invecklat.

Hur är det med Apple Care o mman byter minnena själv? Har ju betalat surt förvärvade slantar dör att få garantin så man vill ju itne skicka den i nilen efter en månad eller så?

1
Bevaka tråden