Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför betalar man för Parallels?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-26 13:43

Varför betalar ni 500kr för en funktion som snart ingår i Leopard 10.5?
Vad är fördelarna?
Vad har jag missat?

Yes!!

Parallels körs Windows i ett fönster i Mac OS.

Boot Camp som kommer med 10.5 bootar upp helt i Windows.

Väldigt stor skillnad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-26 13:54

Det finns inget som säger att Apple kommer implementera en Parallels liknande funktion i Leopard, bara att BootCamp kommer vara klart och integrerat i systemet.
Parallels är väldigt annorlunda jämfört med BootCamp. Parallels låter dig köra windows och OS X samtidigt, med BootCamp måste du starta om datorn och välja vilket system du vill starta upp. Antigen windows eller OS X, sen för att byta system måste du starta om igen.

[äsch för långt o långsamt]

Även om det skulle bli samma funktionalitet i Leopard som Parallels har så kan det vara värt pengarna för mång att kunna använda det idag och inte behöva vänta. Tid är också pengar.

Vem vet vilket bolag Apple köper upp nästa gång.

För det intressanta är att Apple har någon form av patent på detta om jag inte misstar mig helt.

Har alltid kört Boot Camp, men laddade ner senaste beta-versionen av Parallels och blev kär. Hur smidigt är det inte att bara starta upp ett fönster med Windows i, dra dit någon fil ifrån OS X via dra och släpp. Riktigt imponerande! Det enda tråkiga är att hastigheten inte är 100% då jag tyvärr fortfarande behöver Windows för 3D Studio.

Mvh,

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-26 14:03

Men om man ska spela spel, vad blir bäst då?

Yes!!

BootCamp såklart. Parallels är emulering.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-12-26 14:40
Ursprungligen av Rickard A:

BootCamp såklart. Parallels är emulering.

Parallels är inte emulering. Rosetta är det däremot.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-26 14:10

Rosetta är också emullering, nu nästan helt utan försening.

Yes!!

Och ett spel emulerat via Rosetta jämtfört med ett som är Universal- vilket går bäst?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-26 14:34

Ja, det var ju inte så svårt.
Men som nästan alltid, tack för snabba svar.

Yes!!

Men för det mesta utom spel är Parallels riktigt imponerande som någon annan redan skrivit. Nu finns dessutom ett alternativ som sägs ska vara gratis:
http://www.vmware.com/products/beta/fusion/

Det är bara i beta än och har inte riktigt alla funktioner som Parallels har men kan ändå bli nåt bra.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-26 15:16

Visade inte Steve någon sådan funktion på senaste Keynoten?

Yes!!

Inte vad jag kommer ihåg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-26 17:18
Ursprungligen av Yes:

Vad har jag missat?

Att Apple har sagt rakt ut att Boot Camp är det enda som kommer från deras sida.
Schiller om de har planer på virtualization i Mac OS X 10.5: "absolutely not, the R&D would be prohibitive and we’re not going to do it. Our solution is dual boot."

1
Bevaka tråden