Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det knäpper i högtalarna när min MacBook är avstängd!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu undrar jag varför och att det är mycket irriterande speciellt om man har glömt att stänga av högtalarna.

Det knäpper i mina externa högtalarna när min MacBook är avstängd, nu undrar jag om man kan göra något åt det ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-26 22:24

Knäpper det när du har den inkopplad till eluttaget eller är det när den bara har batteriet i?

De externa högtalarna knäpper ibland när datorn är på men mestadels när den är avstängd. Det spelar ingen roll om jag kör på batteri eller på eluttaget!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-26 22:33

Men de externa högtalarna är kopplade till elnätet?
I sådana fall så är det väl det ganska vanliga problemet som man får i elnätet. Hemma hos oss har vi en frys som gör att det knäpper till i högtalarna när den går igång.
Det blir liksom en strömspik när kompressorn går igång.

Jag har misstänkt det

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-26 22:57

Kontrollera hur det är med mobilen, om den ligger nära datorn eller ej med mera

Jag ska kontrollera och se om jag kan hitta felet!

  • Medlem
  • Harestad
  • 2006-12-27 01:24

Bara så att du inte glömmer: Testa att koppla ur högtalarna från Macbooken, och sedan är det väl bara att vänta på att höra om det knäpper igen? Isåfall kan du utesluta Macbooken iallafall.

Alltså jag undrar om inte jag har det där också fast i dess inbyggda högtalare.. när den är i sleep mode. det är iallafall nånting som knäpper till ibland från datorns håll men jag är inte helt säker än.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-04 02:43

Knäpper här med i viloläge. Helt sjukt irriterande när man ska försöka sova.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-04 23:29

Den knäpper även när den är avstängd! Helt sjukt skumt och störande. Hade inte tid att kontakta Apple idag, men fortsätter det så måste jag fan göra något.

Jag har det också, nu är jag säker. har aldrig hört det när jag använder datorn men i viloläge. Sist jag märkte det drog jag ur strömmen och fick för mig att det slutade, som om det var störningar från elnätet. Ganska tröttsamt ljud jag hålelr med, även om det är ytterst sporadiskt för min del

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-01 21:03

Jag stod inte ut längre. Lämnade in den på service igår. Är det inte fixat när den kommer tillbaka så kränger jag den och köper en iMac C2D och en PB 12" istället. Tål verkligen inte ljud jag inte bett om.

1
Bevaka tråden