Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverks ikon mm.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Börjar med ett rungande hej!!! Först inlägget!!

Jo. Har precis blivit en glad ägare till en Mackbook och ska nu försöka mig på detta med nätverk hemma. Har en trådlös rauter och allt är frid och fröjd med internet osv.

Till en början funkad det fin fint att ta mig in på min stationära G5:as diskar efter att ställt in fildelning på den. Sedan tryckte jag bort Nätverksikonen som låg vid hårddiskikonen i finderfönstret. Ni förstår mig? Efter detta så kan jag inte mounta mina diskar på G5 genom Nätverk, som jag nu då hittar i finder listen. Hittar inget nätverk alls... Skit skumt. Men går jag in genom Safari med rauterns ipnummer går det hur bra som helst att hitta diskarna och mounta dom. Men detta sättet är betydligt mycket krångligare.

Hur får jag tillbaka ikonen nätverk där den låg från första början? Det är ju på samma ställe där hårddisken syns, cd kommer upp osv. Lyckas inte....

God Jul på er också!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-24 13:17

I Finder -> Inställningar -> Sidofält.

Tackar... Nästan pinsamt att man inte kunde det efter 3års macanvändande...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-24 22:53
Ursprungligen av Senselessrecordings:

Tackar... Nästan pinsamt att man inte kunde det efter 3års macanvändande...

Jag förstår dig visserligen, OS X är inte helt intuitivt på alla sätt. Det finns fortfarande saker som folk ofta frågar om.

1
Bevaka tråden