Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frontrow på Powerbook G4?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-12-24 14:22

Hej, och ursäkta om jag kommer med en dum fråga nu (är helt ny på mac)
Går det att på något sätt fixa frontrow till min G4 Powerbook? och i så fall hur?

Tack på förhand

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-24 17:20

Tja du kan ju installera senaste OS X, men eftersom du inte har fjärr är det kanske inte sådär jättekul å ha Frotrow..

  • Oregistrerad
  • 2006-12-24 23:35
Ursprungligen av boris91:

Tja du kan ju installera senaste OS X, men eftersom du inte har fjärr är det kanske inte sådär jättekul å ha Frotrow..

Har senaste OS X och har ändå inte front row. Så något annat tips? måste man haxxa massa för att få det att fungera?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-25 01:15
Ursprungligen av Oediv:

Har senaste OS X och har ändå inte front row. Så något annat tips? måste man haxxa massa för att få det att fungera?

Ja. Jag har kört det på en iBook G3. Hittade det på *piratmeck* Men kopiera /System/Library/CoreServices/Front Row från en dator som har den. Det finns som sagt på.. vissa.. sidor.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-25 11:14

Länk + varning

Instruktion och länkar till vad som behövs hittar du på http://andrewescobar.com/archive/2006/10/03/frontrow-2/ men en varning är på sin plats.

Jag installerade tidigt Front Row på min PowerBook G4 och det funkade så bra det kan utan fjärrkontroll. Vid uppdatering av systemet (kommer inte ihåg när) slutade Front Row att funka. Efter ett tag skulle jag installera om, tog de första stegen i instruktionen men utan att det funkade.

Fick för mig att jag nog gjort total ominstallation när det slutade fungera, varpå jag tog de sista stegen i instruktionen också. Datorn blev skogstokig och för att ö h t få den att funka fick jag leta upp två systemfiler och kasta dem. Fortfarande har jag inte fått igång Front Row igen och det känns som det får vara.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-24 22:01

Du kan också söka upp frontrow-binären på en ny dator, flytta över denna till den gamla, och använda ett trådlöst tangentbord. Du får upp frontrow med CMD+ESC.

1
Bevaka tråden