Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högtalare till min Mini Core Duo?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har haft min mini i drygt ett halvår nu men fortfarande inte fixat några nya högtalare..
Använder den i första hand som mediacenter men allt ljud går just nu genom TV'ns (Samsung LE-26R72) inbygda högtalare vilket kanske inte är den bästa lösningen precis.

Nu är ju då frågan:
Vilka högtalare funkar bra ihop med minin? Helst utan att man ska behöva ha någon förstärkare.

Jag har inte så mycket tid till att undersöka saken själv tyvärr så därför frågar jag er här men ta det inte som att jag är lat bara att jag ligger inne i lumpen vilket betyder att jag bara är hemma (och ganska slutkörd) max 2 dagar i veckan. Det betyder även att min ekonomi inte tillåter vad som helst

// Fredrik

Jag har ett par logitech z-5500. Är supernöjd. Det ingår en liten bordsförstärkare som du ser och jag kopplar min mini med optiskt utgång till den. Jättebra ljud och bra pris.

Tack EManuel dom verkar riktigt trevliga Extra plus att det är satelit..
Får spara lite till dom men det ska nog gå att fixa som en speciell julklapp till mig själv hehe

Fler förslag är välkomna

Ursprungligen av Svaensson:

Tack EManuel dom verkar riktigt trevliga Extra plus att det är satelit..
Får spara lite till dom men det ska nog gå att fixa som en speciell julklapp till mig själv hehe

Fler förslag är välkomna

Inga problem, men du. Priset är inte så högt som du såg på logitechs hemsida.. dvs. 3999:- tror de var nypris. Priset har gått ner.

Kika här på Prisjakt

Ett tips är att beställa från dustin home, det fraktfritt och priset på 2895 är prisvärt.
Lovar dig, det är riktigt bra ljud.

Mvh,
manne

Har föregångaren till dessa o de fick riktigt bra recensioner när jag köpte dem. Är även mitt filmljud hemma.

Lite billigare, men dock inte direkt billiga (runt 1500kr), men coolast av alla:

JBL Encounter

Kollade precis på net on net och såg att dom fanns där för 2990 och det ligger ju dessutom här i borås känns bra när man kan gå och hämta det med en gång istället för att beställa. Köper dom nog efter nästa löning

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-11-26 18:38

Men är det inte smartare att köpa ett billigt hemmabiopaket med fler ingångar, DVD och radio? Eller använder du alltid Macens DVD-spelare?

Ursprungligen av Macus:

Men är det inte smartare att köpa ett billigt hemmabiopaket med fler ingångar, DVD och radio? Eller använder du alltid Macens DVD-spelare?

Kör alltid genom minin när jag kollar film + att jag vill hålla så rent som möjligt framme vid tvn

Logitech Z-4 är bra! de funkar fin fint till min Mini CD

Jag kör mac mini med en ipod hi-fi! Väldigt nöjd med ljudet ur hi-fin!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-23 01:48

Hårfint ljud på hi-fin, det säger du.. fin fint med hi-fin som är fin som då är en hi fi. High-five!

Ok, lägger av. Men jag tycker om idén att ha iPod Hi-Fi(n) som högtalare även utan iPod. Sjysst idé, gunuin Apple-design, najs ljud. Okej, inte värst billigt, men najs.

Kanske borde lägga mig och sova nu? Jag skriver skumma saker, klaga inte

Ursprungligen av lepetitgarcon:

Jag kör mac mini med en ipod hi-fi! Väldigt nöjd med ljudet ur hi-fin!

sedan att du får bättre ljud med ett par aktiva monitorer för ett par tusen är en annan sak
http://www.halmenmusik.se/?pid=138408

Fast då ska sägas att du måste vara ganska nära för att ljudet ska vara riktigt bra...

men då ska sägas att det inte är samma sak. hade jag inte ratat ipod pga att jag har hört så mycket bättre mp3spelare (och ljudet är viktigast haha) så hade hifin varit jävligt intressant...

så ett par monitorer ihop med denna verkar intressant...
http://www.xitel.com/product_hflipod.htm

  • Oregistrerad
  • 2006-12-24 07:33

JBL Spot är riktigt snygga högtalare.
Ljudet är också mycket bra.

Då var det klart då Blev Logitechs z-5500 och shit va bra det blev!!
Klockrent ljud!

Tack för alla tips

1
Bevaka tråden