Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Otroligt segt mellan PC-Mac mini...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-12-22 18:48

Försöker lägga över album från PC:n till min Mac mini mellan nätverket, men det tar fruktansvärt lång tid (upp till två timmar för ett album!). Samma fenomen hittas inte alls mellan en annan PC till en iMac G5, där det går helt galant.

Så vad är problemet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-22 18:55

Vilket protokol? Samba eller FTP?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-12-22 19:00

Hrm ska kolla upp.

Det är trådlöst, Airport ska jag bara tilläga...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-22 19:17
Ursprungligen av adzam 1:

Hrm ska kolla upp.

Det är trådlöst, Airport ska jag bara tilläga...

Koppla in dig med sladden till att börja med. Ditt trådlösa kanske måste kalibreras lite också, vem vet. Senare uppdrag.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-12-23 10:28

Jag har letat runt här i forumet och sett att många fler har samma problem, men jag har inte hittat en lösning på det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-23 16:22
Ursprungligen av adzam 1:

Jag har letat runt här i forumet och sett att många fler har samma problem, men jag har inte hittat en lösning på det.

Förstår inte alls vad du menar. Använder du msn eller Nej förlåt, men hur gör du för att överföra filerna?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-23 11:43

Att flytta filer kan man göra på många olika sätt. Om du beskriver, precis som desh frågade vilken metod du använder är det lättare att hjälpa till.

Att det skulle ta två timmar för ett album med låtar har jag otrolig svår att tro det tar om du inte skickar låtarna via USA, Japan och sen tillbaka till sverige.

Så berätta hur gör då? vilket program använder du på PC'n och Mac'en. Sitter båda i samma trådlösa nätverk? Har du möjlighet att köra trådbundet istället,blir det samma problem då ?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-23 13:52

Antar att det är iTunes på båda?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-12-23 23:47

Fildelning mina vänner. Fildelning.

Drar filerna från Windows Utforskare till Macens nätverksmapp (allt i Windows). Det är allt.

1
Bevaka tråden