Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surfa på ett trådlöst nät och köra Airtunes på ett annat?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-12-01 17:08

Jag är precis på gång att flytta och måste då ha ADSL (idag kör jag Comhem).
Idag har jag också min Airport Express kopplad till såväl modem som stereo för irtunes.

Min fråga är nu: Om jag installerar nytt trådlöst modem för ADSL och surfar via detta, kan jag då ändå köra musiken till stereon via min Airport Express - som nu?
Och går detta att göra samtidigt? DVS Uppkopplaf på ett nät för INternet och ett annat för Airtunes på samma gång?

Eller kommer man då behöva byta nät hela tiden och inte kunna surfa samtidigt som man lyssnar på musik?

Lösningen på ditt problem är att ställa in Airport Expressen som trådlös klient till det trådlösa modemet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2006-12-02 10:16

Jag kör precis så. När man ställer in Airport basstationen bara så att den ska vara kopplad på det befintliga nätverk du använder. funkar klockrent

  • Oregistrerad
  • 2006-12-07 10:38

Tack!

Har inte haft nät på några dagar...
Ska testa!

  • Oregistrerad
  • 2006-12-22 22:25

Hej igen!

Har tagit lite tid innan jag fick bredband hemma (TACK FÖR DET TELEVERKET!)

Nu har jag ställt in basstationen som klient, men då kommer den ju inte upp i iTunes?????
Vad är fel?

Innan jag gjorde det kunde ja ju så att säga växla mellan att surfa och sända ut musik till stereon..

  • Oregistrerad
  • 2006-12-22 22:37

OOpps!!

Nu kan jag inte få kontakt alls med min gamla airport express!!!
Ställde ju in den som klient och då laddades det ju över massa instöllningar, men nu hittas den inte alls, utan det är bara mitt trådlösa modem jag kommer åt.

Hjälp!
Kan man återställa???

  • Oregistrerad
  • 2006-12-23 16:52

kommer du inte åt den ens via airport administratörsverkyg?

När jag har problem med min AE, tex när jag tar med mig den hem till far, så får jag trycka på återställningsknappen på den. Vet inte varför den gör så, men testa det.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-25 14:57

Tack!
Jag resetade den, men jag har fortfarande inte fått det att funka med båda.
Får köra ett nät när jag surfar och ett när jag kör musik.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-01-23 19:56

Jag har samma problem! Blir tokig snart!

Jag försöker att koppla ihop mitt airport express med det befintliga trådlösa nätverket från mitt bredbandsbolagetmodem (långt ord ). Funkar inte via airport assistenten och inte heller om jag gör det mauellt via airport admin.

Inställningrna laddas över och Airporten startar om, sen är den borta... Finns ingenstans!
Manuell återställning är det enda som funkar för att den ska kvickna till igen.

Vad kan detta bero på?
Det måste ju gå att få detta att funka. Ska man ändra på några inställningar i modemet/routern?

1
Bevaka tråden