Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Parallels Desktop Beta 2 (build 3094) släppt

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2006-12-21 22:02

En glad nyhet för alla som sitter med Parallels och/eller Boot Camp.

Beta 2 av Parallels Desktop är släppt och det innehåller en massa goa grejjer:
* Boota från en Boot Camp-partition genom parallels
* Coherence - kör Windows och OS X-program brevid varandra
* Drag 'n drop av filer mellan Windows och OS X.
* Mycket mer!

http://www.parallels.com/products/desktop/beta_testing/

Ladda ner:
http://download.parallels.com/beta/Parallels%20Desktop%203094%20Mac%20en.dmg
http://timaltman.com/temp/Parallels%20Desktop%203094%20Mac%20en.dmg

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-21 22:07

Och det viktigaste!

Den stödjer usb2 direkt och skrivare utan att behöva div program

Dom verkar också ha broblem med detta eviga tjat om fat32...

  • Oregistrerad
  • 2006-12-22 13:44

Någon som hittat en bra mirror? Går toksegt överallt just nu.

Wow wow wow! Detta är ultracoolt!

Windowsprogrammen kan dockas i OSX-docken. Klickar man på tex Word så drar den igång virtuella maskinen och vips så använder man Word i Windows.

Coherence-läget har hög imponansfaktor. Ser ut som att man kör Windows-programmen direkt i OSX. Har hört talas om Crossover men inte testat, det här blir ungefär som det.

Ursprungligen av eternit:

Wow wow wow! Detta är ultracoolt!

Windowsprogrammen kan dockas i OSX-docken. Klickar man på tex Word så drar den igång virtuella maskinen och vips så använder man Word i Windows.

Coherence-läget har hög imponansfaktor. Ser ut som att man kör Windows-programmen direkt i OSX. Har hört talas om Crossover men inte testat, det här blir ungefär som det.

Hur får man in win programmen i dockan?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-01-02 07:56
Ursprungligen av draags:

Hur får man in win programmen i dockan?

Installera Parallels Tools uppe i Actions menyn så kommer du att kunna köra coherence läget.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-22 19:54

Yep, coolfaktorn är hög!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-12-22 20:18

Det dyker upp ett meddelande att det inte går att starta från min BootCamp installation av XP, någon med samma problem eller lösning!?

Jag har för övrigt skapat en VM och uppget att den ska använda BootCamp installationen..

  • Medlem
  • 2006-12-22 21:20

Vad får du för felmeddelande?
Vilken build försöker du installera?

  • Medlem
  • Timrå
  • 2006-12-22 21:35

Om man redan har en beta build (1970) kan man ändå testa den senaste? Utan att skaffa nytt serial?

1970 är inte beta. Jag uppgraderade och behövde inte registrera igen.

Edit: Var bara tvungen att ladda upp ett klipp från docken. Nu kan Internet Explorer ligga där också! (en version som går att använda...)

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-12-30 13:01

Edit: Var bara tvungen att ladda upp ett klipp från docken. Nu kan Internet Explorer ligga där också! (en version som går att använda...)[/QUOTE]

Skulle det vara en fördel?!?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-25 20:22

Jag får också ett problem när jag ska starta från min Boot Camp installation av XP..

"Windows could not start because of a computer disk hardware configuration problem.
Could not read from the selected boot disk. Check boot path and disk hardware."

Har gjort disken så att den är i NTFS, men det kanske ska vara FAT32 istället? En polare sa att så var problemet, alltså att jag hade gjort så den var i NTFS istället för FAT32...

Build 3036 har jag.. och på hemsidan står det såhär:
VERY IMPORTANT! Beta1 (build 3036) users must boot natively into Boot Camp and uninstall Parallels Tools for Boot Camp prior to running it in Beta2 (build 3094)."

Så jag måste alltså ta bort Parallels Tools for Boot Camp för att kunna köra build 3094 och sen göra om steget med att installera Parallels Tools for Boot Camp..? Eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-26 00:32
Ursprungligen av dayweed:

Jag får också ett problem när jag ska starta från min Boot Camp installation av XP..

"Windows could not start because of a computer disk hardware configuration problem.
Could not read from the selected boot disk. Check boot path and disk hardware."

Har gjort disken så att den är i NTFS, men det kanske ska vara FAT32 istället? En polare sa att så var problemet, alltså att jag hade gjort så den var i NTFS istället för FAT32...

Build 3036 har jag.. och på hemsidan står det såhär:
VERY IMPORTANT! Beta1 (build 3036) users must boot natively into Boot Camp and uninstall Parallels Tools for Boot Camp prior to running it in Beta2 (build 3094)."

Så jag måste alltså ta bort Parallels Tools for Boot Camp för att kunna köra build 3094 och sen göra om steget med att installera Parallels Tools for Boot Camp..? Eller?

Exakt samma problem, någon som vet en lösning på detta?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-26 06:17
Ursprungligen av 20Hz:

Exakt samma problem, någon som vet en lösning på detta?

Ja. Installera Parallals Tools i XP från BootCamp.

jag har också samma problem. Har installerat parallels tolls men jag får samma fel ändå... är det nåt mer man skall lägga till eller ändra i xp först?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-12-25 22:22

Någon som vet om denna version har stöd för 3D?

den har garanterat inte stöd för 3d...

Är det någon som vet hur man gör en genväg i dockan som kan köra "notepad.exe mytext.txt" ?

har lyckats göra en genväg i dockan till vårt program "Kontakt.exe" men vad jag vill att gevägen i dockan skall köra är "Kontakt.exe Reklam" ..... är det någon som vet hur man gör ?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-29 08:04

Hej, har precis installerat nya paralells och WINXP SP2. Om jag förstår det rätt ska man kunna köra win programen så det ser ut som de ligger rakt i osx med coherence, jag har tryckt på det i menyn och testat kortkommandot men inget händer. Gör jag fel eller är jag bara dum?

Pascoe: Installerat Parallels Tools?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-29 10:07

japp, den installerades automatiskt i den nya versionen, trycker jag på det igen i menyn frågar den om jag ill avistallera. Och jag har paralells iconen nere till höger i win, trycker jag på den får jag fram inställningarna för parallels där finns en inställning för coherence längst ner men går inte kryssa i rutan där, grå.

  • Avstängd
  • International user
  • 2006-12-29 11:27

Avinstallera och installera parallels tools igen, det fick jag göra för att det skulle fungera när jag uppgraderade till den nya betan.

Får ni det att fungera med en Svensk Windows XP SP2?
Jag lyckas bara boota via Parallels Desktop på en Engelskg WinXP.

  • Avstängd
  • International user
  • 2006-12-29 23:06

Nu finns det en ny beta att ladda ner, build 3106.

Ursprungligen av Mattias L:

Nu finns det en ny beta att ladda ner, build 3106.

är det bara jag som får intrycket av att denna built drar mindre ram? vanligtvis brukar min mb d2c 1 gb ram svettas med fläcktar etc när jag kör parallels men ny är det hur lugnt som helst. nån annan?

  • Medlem
  • 2006-12-30 12:57

det ser ju väldigt lovande ut faktiskt. lite gränslöst när man kör windowsprogrammen i "vanliga" fönster utan att behöva växla över till en särskild desktop. klar kandidat att köpa

  • Medlem
  • Motala
  • 2006-12-30 19:18

Vad kostar Parallells desktop och var kan man köpa det??
Det här är en sån här produkt som jag bara måste ha och jag tycker faktiskt det är värt att köpa det också

  • Medlem
  • 2006-12-30 21:14

http://www.parallels.com/landingpage/mac/

79.99 US-dollar.

Ursprungligen av widde:

Vad kostar Parallells desktop och var kan man köpa det??
Det här är en sån här produkt som jag bara måste ha och jag tycker faktiskt det är värt att köpa det också

Hur funkar det om man köper den? Har man rätt till alla framtida uppdateringar eller räcker det bara till en viss version?

Bevaka tråden