Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nörd bland andra nördar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Drabbas till och från av en viss nördighet, förmodar att många fler än jag lätt generade drabbas av följande eller något liknande. Köpte ett 2 GB fickminne på NetOnNet ( 290 kronor ) och slogs av den nördiga tanken att få testa OM t.ex en av alla Linux-distar skulle kunna fungera som mountbart OS på denna lilla sticka.... det kanske den nu inte alls gör med tanke på att det trots allt bara är USB2. Först en stund senare kommer tanken av "VARFÖR" då exprimentet är tämligen meningslöst. Det handlar trots allt BARA om att få konstatera att det gick eller att det inte gick, för att sedan ägna tid åt något annat.

Så kommer då tanken på vad tråden kan handla om - vad består DIN nördighet i och vilka uttryck tar eller tog den sig? Eller vad är det mest nördiga som du läst om?

God Jul alla nördar... och även ni andra.

Jag har köpt soundtrack-skivorna till både Myst och Riven... och faktiskt satt mig ner och lyssnat igenom dom seriöst. Det är.... nördigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-22 10:54

...eller när jag för länge sedan köpte "The Secret Diary of Laura Palmer", samt kasettbandet med allt som "Special Agent Dale Bartholomew Cooper" pratade in på sin diktafon till sin sekreterare "Diane"...

1
Bevaka tråden