Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur byter man avatar?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-19 18:06

:eek: Hur fixar man ny avatar?
Jag trodde att för att byta avatar skulle man först ta bort den gamla men det visade sig vara fel för att nu går helt enkelt inte att få till det. Jag antar att det är nåt jag gör jag fel.

Hur gör man?

Kanske bör du utveckla inläggt lite

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-19 21:33

Du är inte plus-medlem vad jag ser.. Lite svårt att ha avatar då.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-20 08:27

Ja, är du inte Plus eller Pro måste du hacka in dig i systemet, hur du ska göra det kan jag dock inte säga. Fråga admins efter en utförlig beskrivning, eller köp Plus-tjänsten.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-12-20 09:21
Ursprungligen av boris91:

Ja, är du inte Plus eller Pro måste du hacka in dig i systemet

Njä... inte riktigt. Jag har avatar.

Fast för min del ligger den bara kvar efter att mitt plus-medlemskap löpte ut. Har funderat på om jag ska ta och förnya mitt medlemskap igen, dock.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-20 15:50
Ursprungligen av Timber:

Njä... inte riktigt. Jag har avatar.

Fast för min del ligger den bara kvar efter att mitt plus-medlemskap löpte ut.

Kanske så det va för trådskaparen också?

Ursprungligen av boris91:

Ja, är du inte Plus eller Pro måste du hacka in dig i systemet, hur du ska göra det kan jag dock inte säga. Fråga admins efter en utförlig beskrivning.

Hacka sig i systemet - och fråga admins hur?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-20 16:09
Ursprungligen av Kristofer:

Hacka sig i systemet - och fråga admins hur?

Intressant; admins, kan ni nämna någon sårbarhet i er php-webbapp?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-21 13:52
Ursprungligen av Kristofer:

Hacka sig i systemet - och fråga admins hur?

Det var liksom poängen Så nu då, hur är det man gör?

Ursprungligen av boris91:

Det var liksom poängen Så nu då, hur är det man gör?

Man börjar med att sluta skriva massa tramsiga inlägg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-20 17:15
Ursprungligen av desh:

Du är inte plus-medlem vad jag ser.. Lite svårt att ha avatar då.

1. Jag hade avatar tills för 2 eller 3 dagar sedan då jag raderade den av misstag och 2. jag är viss plus-medlem.
Så jag tror att "du ser" fel.

Ursprungligen av Pancho:

1. Jag hade avatar tills för 2 eller 3 dagar sedan då jag raderade den av misstag och 2. jag är viss plus-medlem.
Så jag tror att "du ser" fel.

Du har faktiskt inte plusstatus.
Förmodligen har det skett ett fel någonstans och jag rekommenderar att du kontaktar en administratör för att lösa problemet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-21 19:39
Ursprungligen av Pancho:

1. Jag hade avatar tills för 2 eller 3 dagar sedan då jag raderade den av misstag och 2. jag är viss plus-medlem.
Så jag tror att "du ser" fel.

Du hade ingen plus-text under ditt namn då jag skrev det jag skrev. Så "jag såg" inte fel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-21 22:44
Ursprungligen av desh:

Du hade ingen plus-text under ditt namn då jag skrev det jag skrev. Så "jag såg" inte fel.

Ibland blir det fel men man kan vara lite hövligare när man skriver. Detta gäller både för dig och för mig. Vidare tycker jag vi ska avsluta tråden, problemet är löst och diskussionen leder ingenstans.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-22 00:31
Ursprungligen av Pancho:

Ibland blir det fel men man kan vara lite hövligare när man skriver. Detta gäller både för dig och för mig. Vidare tycker jag vi ska avsluta tråden, problemet är löst och diskussionen leder ingenstans.

Taget

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-12-20 16:37

Jag är plus-medlem (tror jag). Jag har iaf godkänt villkoren för plus medlemskap, tror jag har det iom att jag har ett mac.se konto. Jag kan inte lägga till avatar.

Ursprungligen av Kemppe:

Jag är plus-medlem (tror jag). Jag har iaf godkänt villkoren för plus medlemskap, tror jag har det iom att jag har ett mac.se konto. Jag kan inte lägga till avatar.

Du är inte plusmedlem. Det står under avatar-utrymmet (under namnet) om du är plus.
Möjligen är du inte inmatad som plus ännu...?

Jag är i precis samma läge som Pancho. Jag ville ju också ha tomteluva som alla andra i min avatar och råkade då radera den befintliga, utan att kunna lägga dit en ny. Vad har hänt med mitt Plus-medlemskap? Det är betalat och allt borde vara i sin ordning.
Edit: Jag noterar att Pancho både har avatar och är registrerad som Plus nu, så jag kontaktar en admin för att se vad som har hänt.

1
Bevaka tråden