Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern skärm till MacBook fungerar inte?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis kopplat in en extern Siemens-skärm till min brors MacBook via en VGA till mini DVI sladd. Dock Är den externa skärmen helt svart och säger att den inte får någon signal. Hur löser man detta?

Prova fn + F7 eller gå in i bildskärmsinställningar och sök skärm

hmm... inget där heller:(

Starta om datorn med den externa sladden i

Redan testat omstart och stänga av>vänta några minuter>starta men utan resultat. Mycket märkligt. I systeminställningar ser jag iaf att det är två skärmar och kan placera dom som jag vill men nej nej. Den här skärmen vill inte visa något alls...

Måste vara nå fel på den externa skärmen då det fungerar utmärkt med en gammal CRTskärm. Tack för svaren iaf.

  • Medlem
  • Motala
  • 2006-12-20 21:43
Ursprungligen av andreasd:

Måste vara nå fel på den externa skärmen då det fungerar utmärkt med en gammal CRTskärm. Tack för svaren iaf.

Det är inte så att skärmen både hade DVI och VGA-ingång och att den är inställd på DVI och på så sätt inte visar skärmen för att den är inställd på fel källa?

Ursprungligen av widde:

Det är inte så att skärmen både hade DVI och VGA-ingång och att den är inställd på DVI och på så sätt inte visar skärmen för att den är inställd på fel källa?

Nix, den har bara VGA.

Dubbelkolla så det inte är en knapp på skärmen som switchar mellan olika ingångar. Isåfall du kanske har den inställd på fel inport.

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Dubbelkolla så det inte är en knapp på skärmen som switchar mellan olika ingångar. Isåfall du kanske har den inställd på fel inport.

Ingen knapp...

Okej jag är mongo! Det var ju DVI från skärmen men bror min hade använt DVI>VGA pga att han visste inte bättre. Nu skäms jag och hoppas att alla andra är mycket glada:">

God Jul!!!

1
Bevaka tråden