Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB2 i PM G4?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet någon på rak arm vilka USB2-kort som funkar i en gammal G4?

Jag hade tänkt spankulera ner till webhallen och köpa en julklapp, och då är det bar om den funkar på Mac också...

http://www.webhallen.com/sok.php?sokord=USB+pci&x=0&y=0&avd=3&konsol=&genre=

Belkin brukar ju funka med Mac. Däremot hade jag ett litet problem med en Belkin Firewire-USB-combo som en försäljare hävade var Mac-kompatibel (även om det bara fanns Windows-loggor på förpackningen). När jag ville kolla i Systeminformation och klickade på Firewire kraschade programmet, men inte när jag gjorde samma sak med USB. Portarna fungerade dock som de skulle.

  • Medlem
  • 2006-12-20 10:42

Det står ju om Belkinkortet att det funkar med OS X 10.2.7 eller högre, så köp det. Det stod också om ett av deltacokorten att det inte funkade med Mac - köp inte det är mitt tips.

Över huvud taget så är kort med NEC-chip ett säkert kort. Vissa av de andra chiptillverkarnas kort, t ex VIA, funkar inte alls eller möjligtvis bara ibland.

Vill du ha ett kort med fler portar än bara tre stycken så har både Teknikmagasinet och Kjell&co ett kort med fem portar (4+1) för 199:-. Kolla bara på kortet så att det säkert är NEC-chipet på det, särskilt Kjell & co är lite otydliga på den punkten. Har själv köpt Kjell & co-kortet och det funkar utmärkt.

Senast redigerat 2006-12-20 11:08
1
Bevaka tråden