Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inbyggd kamera ur funktion...?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mark
  • 2006-12-19 22:02

Min inbyggda kamera i min MacBook har lagt av. Helt plötsligt startar den inte när jag ska öppna tex. Photobooth. Får detta meddelande (se bild) Finns det någon som vet vad som har hänt? /Gog

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-19 22:08

startat om?

  • Medlem
  • Mark
  • 2006-12-19 22:12
Ursprungligen av desh:

startat om?

Ja, 100 ggr...

  • Medlem
  • Mark
  • 2006-12-19 22:13

10 ggr...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-20 16:05
Ursprungligen av gog:

10 ggr...

Jag har ganska bra backup på mina filer och program, så jag hade raderat startup-disken och installerat om, och om detta inte hjälper, ringa supporten.

Man vet aldrig om ett 3e-partsprogram förstört något, därav ominstallationen.

  • Medlem
  • Mark
  • 2006-12-20 20:53

Ska jag radera "start-up"-disken och installera om systemet? Raderar jag inte allt då? (sorry om min fråga är novis...)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-21 01:54
Ursprungligen av gog:

Ska jag radera "start-up"-disken och installera om systemet? Raderar jag inte allt då? (sorry om min fråga är novis...)

Jo, precis exakt ALLT. Jag har bra backup på program (installeras om från skivor, eller ladda ner igen) och alla mina filer på en server, så det är lätt för mig att säga. Men bränn ut en backup eller nått, och spara alla mail i ~Library/Mail mappen, å lite sånt, så kan du "formatera" sedan.

  • Medlem
  • Mark
  • 2007-01-08 23:01
Ursprungligen av desh:

Jo, precis exakt ALLT. Jag har bra backup på program (installeras om från skivor, eller ladda ner igen) och alla mina filer på en server, så det är lätt för mig att säga. Men bränn ut en backup eller nått, och spara alla mail i ~Library/Mail mappen, å lite sånt, så kan du "formatera" sedan.

Finns det något bra program för att "backa" upp allt i min dator? Lösenord mm?

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-01-08 23:47

Installera om systemet med installationsskivan istället.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-01-09 10:26

Kanske det här kan vara till någon hjälp:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93240

Hade själv samma problem. Tycks minnas att det var efter att jag gjort en "PMU reset" som den började fungera igen.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-01-09 17:46

Testa med PMU reset först. sen backupar du din hemmapp och installerar om.

1
Bevaka tråden