Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ingen dvi-signal

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-18 22:05

Jag har haft en sony sdm-hs95p 19" bildskärm (ansluten till en macmini)i två månader. Den har funkat utmärkt men nu, när jag kopplade om sladdarna så funkar inte dvi-d anslutningen, bara hd15. Sladdar och bildskärm funkar, problemet verkar ligga i macminin.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-19 21:47

hmm, har du fipplat med några inställningar? isf kanske du borde installera om, och radera disken, och om detta inte hjälper, lämna in den.

körde du den på dvi innan och det fungerade eller slutade det fungera efter att du bytt till dvi?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-19 22:32

dom enda bildskärmsinställningar man kan göra är ju upplösning och uppdateringsfrekvens(1280x1024/75hz), ominstallation kanske är en lösning

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-19 22:33

jag körde på dvi innan och det funkade

då bidde det svårare, tänkte om det var samma som mitt problem att minin inte kan visa bild via dvi i vissa upplösningar det blir liksom fel frekvenser och då blir det ingen bild.
Tyvärr har jag inte någon lösning på ditt problem, vi får hoppas på att någon mer kunnig och van mac-användare kommer till din räddning...
men som sagt tidigare här, dubbel och trippel kolla anslutningarna...

  • Oregistrerad
  • 2006-12-19 23:50

Hur menar du "kopplade om sladdar" och hur vet du att Skärmens DVI fungerar?

Jag skulle rekommendera en vanligt PRAM reset då din mini kan kommit ihåg fel inställningar, också ibland så behåller den någon konstig inställning som gör att bilden är svart under uppstart, ända tills inloggningsskärmen syns och då fungerar det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-20 13:57

jag bara kopplade ur och in, för att flytta datorn.
jag har testat skärmen och sladden på en annan dator, det funkar (både dvi och lga), men på min macmini funkar bara lga.
jag har gjort pram-test,tyvärr utan resultat.

1
Bevaka tråden