Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows Media Player i Mac Mini?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värnamo
  • 2006-12-18 13:00

Varför tar inte min Mac mini emot mitt försök att installera Windows Media Player. Jag är ganska ny Mac-ägare och har inte så stor erfarenhet. När jag laddat hem mediaspelaren får jag iconen på skrivbordet ”Windows
Mediainstall er.bin”? Sedan kommer det automatiskt upp frågan ”Är du säker på att du vill hämta programmet goldccodec.918.exe” och det har jag aldrig beställt eller frågat efter. Ibland kan jag också få beskedet ”Åtgärden kan inte slutföras efterspm objektet Windows Mediainstaller.bin är låst”.
Kan någon som är erfaren hjälpa mej att komma ur dödläget??

Strunta i Windows Media Player, och installera Flip4Mac och VLC istället.

www.flip4mac.com
www.videolan.org

  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-12-18 14:16
Ursprungligen av ATEGE:

Varför tar inte min Mac mini emot mitt försök att installera Windows Media Player. Jag är ganska ny Mac-ägare och har inte så stor erfarenhet. När jag laddat hem mediaspelaren får jag iconen på skrivbordet ”Windows
Mediainstall er.bin”? Sedan kommer det automatiskt upp frågan ”Är du säker på att du vill hämta programmet goldccodec.918.exe” och det har jag aldrig beställt eller frågat efter. Ibland kan jag också få beskedet ”Åtgärden kan inte slutföras efterspm objektet Windows Mediainstaller.bin är låst”.
Kan någon som är erfaren hjälpa mej att komma ur dödläget??

Bara en vild gissning eftersom du säger dig vara ny Mac-ägare – har du helt säkert laddat hem WMP för Mac OS X? Eller har du av gammal vana tagit hem programmet från en sajt för virus-PC? Annars föreslår jag att du slänger skiten och tankar hem programmet från till exempel versiontracker. Dock suger WMP, följ tidigare råd och satsa på VLC…

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-18 19:52

ladda dessutom hem vlc-plugin:et istället för flip2mac

Men om man tex. ska kolla som idag vill jag kolla på Plus som jag misade, måste jag instalera Windows mediaplayer, men de har jag redan gjort och det funkar ju inte, jag kör med Firefox men får köra med Safari för att där funkar det... hur ska jag göra?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-18 21:32

jag säger som tidigare; vlcs plugin! klarar windows media.. flip2mac fungerar också bra, även om jag skulle säga att jag tycker realplayer fungerar bättra på min uppkloppling.

ju jag har VLC men hur gör jag för att Firefox ska välja den? eller är det ett annan VLC du menar?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-18 21:37

vlcs plugin, finns på deras hemsida..

ok jag har ladat ner den nu, men får inte de o funka. När jag går in på sidan o ska kolla på vidion får jag upp att jag måste "installera saknade insticksmoduler" Sedan manuell installation o blir länkad Microsoft.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-19 21:46

i firefox?

1
Bevaka tråden