Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken extern FW800 hårddisk?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2006-12-19 10:00

Tänkte skaffa en Extern FW800 hårddisk till min macbook pro, jag sysslar med musikinspelning så behöver lite fart på grejerna. Har ni tips på vart jag kan få tag på en till bra pris och vilka märken som funkar? Lagringskapacitet runt 250-320gb kanske? kanske ännu större om priset är rätt..

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-12-19 10:10

Lacie har alltid fungerat för mej.

Har själv en Maxtor OneTouch III som fungerar ypperligt. Den medföljande programvaran bör dock ej installeras, är inte speciellt intelligent utformad.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-12-19 14:52

jag har en LaCie som jag är nöjd med... och en Maxtor som jag är missnöjd med.

Kommer antagligen att beställa en sånhär någon gång efter jul:

http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=1023247&product_id=795585

Western Digital MyBook Pro Edition fick nyligen väldigt bra kritik hos Tom's Hardware.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-12-19 18:21
Ursprungligen av Adrian B:

Western Digital MyBook Pro Edition fick nyligen väldigt bra kritik hos Tom's Hardware.

verkar nice, har dock inte sett till den på de online butiker jag besökt, vart hittar man den?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-19 19:22
Ursprungligen av ibanez:

verkar nice, har dock inte sett till den på de online butiker jag besökt, vart hittar man den?

Du kan hitta den bl.a. på http://www.komplett.se.

Ursprungligen av Adrian B:

Western Digital MyBook Pro Edition fick nyligen väldigt bra kritik hos Tom's Hardware.

Har en sådan 500GB och den är ruggit fin. Har beställt en till idag. Hyffsat tysta och fin fina prestanda tycker jag. Köpte min(a) på Komplett.se.

Mvh,

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-12-19 18:27

vad är skillnaden mellan lacie's d2 och deras BigDisk Extreme Triple interface ?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-12-19 19:09

Jag har ett gäng LaCie Triple 500 mb - 500 mb är det största med bara EN disk under karossen...alltså inget RAID.

Jag har aldrig haft problem med LaCie. Fördelen med dom är att dom går i vila när dator går i vila - det är lite si och så med den saken hos andra märken.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-12-20 11:03

Nu är ju frågan om man ska satsa på en LaCie BigDisk Extreme Triple interface 500GB, en LaCie d2 Extreme 500GB triple interface eller en Western Digital MyBook Pro Edition 500gb?

de här med att externa hårddisken sätts i vila när datorn gör de har jag inte tänkt på. ska de jämt göra de på alla? hur är de på Western Digitals hårddisk? lacie verkar ju ha den funktionen..

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-12-27 15:45

Jag har kopt en: http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1123569

Helnojd... USB2, FW 800/400 snabb som f*n eftersom det e 2x320gb raidat till 640gb

Ville bara upplysa om att det sitter maxtordiskar i lacie d2 kabinetterna. Jag kopte en triple interface och skruvade upp skalet och bytte maxtorn till en seagate barracuda. Fungerar klockrent och tyst!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-27 19:22

LaCie har en egen påhittad raid-lösning i sin 500 MB (och större) som har visat sig inte vara helt tillförlitlig. Jag känner några som fått sina data pajade och det finns trådar här om det också.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-12-27 19:51
Ursprungligen av Konrad:

LaCie har en egen påhittad raid-lösning i sin 500 MB (och större) som har visat sig inte vara helt tillförlitlig. Jag känner några som fått sina data pajade och det finns trådar här om det också.

Exactly - men dom har faktiskt en 500-gigabajtare som inte är RAID - det är bara en fet disk i den. Det är dom jag kör med - har fyra stycken rullande 10 timmar nästan varje dag. Jag använder aldrig RAID (oavsett tilverkare) om jag inte behöver RAID. RAID är alltid lite risky bizniz.

1
Bevaka tråden