Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2 lyckade pc-enheter i min mac!!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej!

Ville bara dela med mej av två lyckade uppgraderingar av min gamla Powermac G4 (quicksilver).

1. Belkin F5D7001 (airportkort pci) 399 kronor på elgiganten
2. Nec Optiarc DVD RW AD-5170A (intern dvdbrännare) 299 kronor på netonnet

Det bästa av allt var att båda produkterna fungerade direkt utan extra drivrutiner, sånt gillar jag.

Hej svejs och God Jul.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-19 15:41
Ursprungligen av MauserMan:

hej!

Ville bara dela med mej av två lyckade uppgraderingar av min gamla Powermac G4 (quicksilver).

1. Belkin F5D7001 (airportkort pci) 399 kronor på elgiganten
2. Nec Optiarc DVD RW AD-5170A (intern dvdbrännare) 299 kronor på netonnet

Det bästa av allt var att båda produkterna fungerade direkt utan extra drivrutiner, sånt gillar jag.

Hej svejs och God Jul.

asså, visste inte att apples airportdrivare fungerade med nått annat än deras egna kort!

Surfar med det nu

Hur det är med andra Belkinkort vet jag inte, men den här modellen fungerar klockrent med osx's drivisar. Jag kör Os 10.4.8.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-12-19 22:08
Ursprungligen av desh:

asså, visste inte att apples airportdrivare fungerade med nått annat än deras egna kort!

Det är ju inte som att de tillverkar sina airportkort själva. I de första PowerBookG4 datorerna så var det Orninoco kort som de satta sitt eget airport klistermärke på...

Detsamma var det med de första Airport basstationerna. De hade en inbyggd PCMCIA plats som det också satt ett Orninoco kort i.

Jag bara MÅSTE skaka liv i den här tråden igen för att berätta följande. Belkinkortet jag köpte brukade ha en ganska svag signal, jag såg aldrig kringliggande nätverk bortsett från mitt eget. Nu måste något ha hänt efter min Leopard-uppdatering (Mac Os 10.5), jag har numera alltid full styrka och jag kan dessutom se fem eller sex kringliggande nätverk, minst. Så bra har efter Mac Os 10.5 blivit bättre :-).

  • Medlem
  • 2006-12-19 16:59

Kul för dig!

Belkin brukar iofs göra mycket bra prylar till Macen och i stort sett alla DVD-brännare funkar med Mac. Men ändå...

Ursprungligen av Giggs:

Kul för dig!

Belkin brukar iofs göra mycket bra prylar till Macen och i stort sett alla DVD-brännare funkar med Mac. Men ändå...

Kan vara kul att veta för alla de som INTE visste .

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-10-28 12:56

Det är bara att gratulera! roligt när något funkar.

1
Bevaka tråden