Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När uppdateras Imac 24?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2006-12-19 06:48

Jag har efter många om och men bestämt mig för en Imac 24 med 2gig ram och 256 mb grafik. Ska beställa när jag kommer tillbaka efter julledigheten. Kommer en uppdatering av burken den närmaste tiden? Det är väl en keynote i början av januari om jag inte minns fel?
Att få leopard på köpet hade inte varit fel. Är inte i behov av ny dator så jag kan vänta en månad eller två om det medför att jag får mer för mina pengar.

Andreas

Beställde min iMac 24 i oktober med din konfig. Nu var jag visserligen en switcher vid tillfället så steget vart ju enormt! Ångrar inte en sekund. Den är enorm - det är ju liksom allt i ett.
Säkraste sättet att "få mer för pengarna" är ju alltid att vänta. Problemet är att man kan vänta ihjäl sig (som jag) för det händer alltid något på två månader i den här branschen

Lycka till!

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-12-19 09:17

Jag har dragit ut på det eftersom jag inte kunnat bestämma mig vilken burk jag skulle ha. Nu har det gått så lång tid att jag lika väl kan vänta en stund till...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-19 10:55

Beställ efter nyheterna från Apple i Januari, tror det är den 7:e

/Tangen

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-12-19 11:46

Tack Tangen. Jag väntar tills dess åtminstonne. Har du några idéer om vad som kan komma att förbättras?

A

Ingen vet när iMac-linjen kommer att uppdateras nästa gång eller hur specarna kommer att förändras, man kan lika gärna fråga en vägg. Det går heller inte att lita på att någon produktlinje uppgraderas vid Steves nästa keynote, eftersom Apple allt mer planerar ut produktuppdateringar utanför de stora mässorna.

Enda något så när tillförlitliga källan är Macrumors köpguide som för statistik över produktcyklernas längd, men som alltid tycker jag att man ska köpa när man behöver och inte vänta ihjäl sig. Oavsett när man köper finns det ju ändå alltid något bättre inom ett halvår.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-19 15:22

Troligtvis kommer inte så mycket hända med iMac 24", den är ganska ny. Men Leopard kommer den få.

processorn kommer troligtvis att uppgraderas i det avseendet att en snabbare processor kommer att kunna väljas till och den billigaste kommer få en liten boost... tror jag. Sedan vetesjutton... leopard förståss men ja... lycka till iaf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-20 11:40

Som vi sagt i tidigare trådar så kommer det med största sannolikhet dröja några månader innan Leopard skickas med datorn. Det enda man kommer göra på MacWorld är att visa upp det nya operativsystemet. Jag gissar på att det släpps i April.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-20 11:47

Möjligheten är att dom uppdaterar i samband med Keynoten, men långt ifrån säkert - det är bara det att jag skulle ha väntat på den innan jag köper nåt nytt att hänga i julgran

1
Bevaka tråden