Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sverker vs Apple ikväll på plus

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skärmen på Pontus Riarbäcks nya Macbook började flimra efter bara en månad. Men Apple tyckte inte de behövde ta emot reklamationen. Istället sa de åt Pontus att gå in på nätet och läsa foruminlägg.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=7856&a=722757&lid=puff_722766&lpos=lasMer

Bra att detta tas upp. När det gäller detta är Apple ett skämt och många andra större liknande bolag.

Men måste ändå säga att jag alltid haft en bra relation till Apple och alltid fått saker bytta, reparerade & detta både snabbt och smärtfritt. Exempelvis fick jag en sprillans ny ipod nano, en senare rev en den jag hade tidigare osv

Trots detta så hoppas jag de blir bättre.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-18 19:48

var det ett mjukvaruproblem eller inte?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-18 19:49

Vilken härlig rubrik! Sverker är ju cool. Huka er, Apple, för här kommer konsumenternas outtröttlige hjälte.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-18 21:18

Problem med Macbook i PLUS

Sitter och ser på PLUS på tv nu. Det tas upp om en flimrande Macbook där Apple har klåpat sig. Programmet går att se i efterhand på PLUS hemsida

Haha, sitter du också med datorn i knät framför tvn?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-18 22:28
Ursprungligen av Martin Wijk:

Haha, sitter du också med datorn i knät framför tvn?

Fan.. *Busted*

Såhär står det på Plus hemsida

"Svårt att reklamera hos Apple
Skärmen på Pontus Riarbäcks nya Macbook började flimra efter bara en månad. Men Apple tyckte inte de behövde ta emot reklamationen. Istället sa de åt Pontus att gå in på nätet och läsa foruminlägg.
- Jag ser ju fortfarande vad som är på skärmen. Men ljusstyrkan åker upp och ner då jag tror inte att en epileptiker skulle kunna kolla på skärmen eftersom det blixtrar till, säger Pontus Riarbäck.
Han är inte den enda Macägaren som har problem med flimrande skärmar. På Youtube ligger flera klipp från andra som visar på samma problem. Också på Apples eget forum finns cirka 100 inlägg i samma ämne.
Men när Pontus ringer till Apple för att få hjälp är det kalla handen. De säger att han riskerar att få betala reparation av datorn eftersom de tror att det är ett mjukvarufel. Istället tycker de att han ska gå in och läsa på forumen.
- Efter vad jag läst mig till på forumen så är det många som har fått lämna in datorn. Men jag som bor i Sverige kan inte göra det vilket jag tycker är ett oprofessionellt bemötande. Det känns inte som de vet vilka regler som gäller i Sverige."

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-18 23:17

Länk till PLUS?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-18 21:19

Vad ger dom för bild av Apple då? Gäller det Konsumentköpslagen eller?

//Adam

dom snackade om att apple var ett av dom "tysta" företagen...
vet inte vad man ska säga... det kanske var killen i supporten som var ett rötägg, eller hela apple som klantade sig, man fick inte så bra bild av det.
men "offret" i fråga borde ju ha stått på sig mer. sånt där brukar väl nästa alltid lösa sig?
är det nån annan här som vart med om typ samma sak?

hmmm min tjej ropade på mig men det var slutet jag såg.....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-19 09:28

har två klasskompisar som har haft mycket problem med apple support. För den ena har det tagit hela denna termin att få en MacBook utbytt pga att den stängde av sig hela tiden. Uppdateringen hjälpte inte heller. Dåligt av Apple tycker jag, dags att de börjar bemöta sina kunder som råkar få trasiga datorer bättre.

Jag är djupt imponerad av Apples reklamationsbehandling!
Jag har fått tre datorer utbytta av dom genom åren.
Jag jobbar själv bla med reklamationer och sett utifrån det så tar Apple sitt
ansvar på ett ypperligt sätt.
Vilket gör att jag lugnt kan rekommendera Apple till vänner och bekanta!

Så var det någon som såg Sverker ikväll?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-12-19 00:16

Jag såg på Plus idag. Klart grabben borde fått datorn bytt direkt eller iaf reparerad.

Ursprungligen av Creops:

Jag såg på Plus idag. Klart grabben borde fått datorn bytt direkt eller iaf reparerad.

dåligt av Apple men tyvärr så gäller det att stå på sig och känna till sina rättigheter, hade han lagt ned lika mycket tid på att prata med rätt person på Apple som han (antagligen) lade ned på att få vara med i Plus så hade det säkert ordnat sig fortare för honom.

Jag tycker att det lät på honom som att han bara provat ringa o prata med 1 person. O när han sa att han skulle in på forumet så gav han upp.. Men vad vet jag. Man lär väl få va på lite om man vill få datorn utbytt. Det ringer nog rätt många som vill det och har helt felfria datorer så kundsupporten måste nog vara lite hårda till en början..

Jag slog i hop den här tråden med "Sverker vs Apple ikväll på plus", eftersom båda behandlade samma ämne. Därför saknar även Creops ett inlägg som länkade till den andra tråden då den inte längre är aktuell.

Någon som lyckats få PLUS-TV-programmen på PLUSsajten att funka på Mac? Jag har provat på två olika Macar och med Real Player, VLC och Windows Media Player, funkar ingenstans.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-12-19 14:29

Det var väl lite intressant det Sverker sa att de amerikanska cheferna inte ville att de svenska företrädarna för apple skulle vara med i Plus. Därav Sverkers kommentar om "de tysta företagen". Munkavle?

  • Oregistrerad
  • 2007-01-16 11:00

Jag skulle också vela kolla programmet på plus siten, men fungerar icke med MAC!? Någon som vet vad man kan göra?

1
Bevaka tråden