Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mer ljud!

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-16 18:18

Finns det något sätt att höja maxljudgränsen i en MacBook?

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-16 18:58

inte utan extern källa nej, tyvärr

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-16 19:03
Ursprungligen av Yes:

Finns det något sätt att höja maxljudgränsen i en MacBook?

Yes!!

Vill du spela sönder de där små inbyggda skithögtalarna? De tål nog inte mer kräm än det som du kan få ut normalt.

Bygg en egen förstärkare som du kopplar till 5V via USB och koppla förstärkaren till ett par 3W högtalare vettja!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-16 23:45

I VLC kan man höja volymen till över 200 %, så det måste vara någon form av digital förförstärkning.
Inte så bra kanske, men det är alltid något.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-16 23:50

Det blir ju inte direkt nån haj-fidelitty.

Man kan höja med equalizern i iTunes (påverkar iofs bara sånt som spelas genom iTunes) också.

Ursprungligen av irrelogical:

Man kan höja med equalizern i iTunes (påverkar iofs bara sånt som spelas genom iTunes) också.

...och få en störtskön distorsion på köpet. En av våra elever var förbi mig en gång och undrade varför hennes iBook lät som en klockradio med sprängd högtalare, nån som törs gissa hur EQ-inställningarna i iTunes såg ut?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-17 16:16
Ursprungligen av Samuel K:

...och få en störtskön distorsion på köpet. En av våra elever var förbi mig en gång och undrade varför hennes iBook lät som en klockradio med sprängd högtalare, nån som törs gissa hur EQ-inställningarna i iTunes såg ut?

Skitsamma bara det låter HÖGT!!!!

Ursprungligen av Samuel K:

...och få en störtskön distorsion på köpet. En av våra elever var förbi mig en gång och undrade varför hennes iBook lät som en klockradio med sprängd högtalare, nån som törs gissa hur EQ-inställningarna i iTunes såg ut?

Hehe, det finns en anledning till varför jag aldrig använder inbyggda högtalarna längre... :/

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-12-17 00:18

Man kan skaffa iSticks också....billigt som fan

  • Oregistrerad
  • 2006-12-17 10:46

Eller en airport express och streama musiken till stereon. Sjukt bra

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-17 11:12
Ursprungligen av Pantern:

Eller en airport express och streama musiken till stereon. Sjukt bra

Jo, men det kör jag redan. Funkar ju kanon. Men bara hemma. Jag skulle vilja ha något enkelt när jag är på resande fot också?

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-17 13:16

JBL On Tour? finns i vitt och svart

Senast redigerat 2007-05-26 13:26
  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-17 14:34
Ursprungligen av Tangen:

JBL On Tour? finns i vitt och svart

Bärbara USB-högtalare från Altec Lansing XT1

Förutom att ha en slimmad och innovativ utformning ger Altec Lansing XT1-högtalarna ett suveränt ljud med förvånansvärt djup bas med fyra neodymmikroelement med fullt omfång och basförbättrande teknik.

Pris: SEK 990,00
Färdig att skickas efter 24hrs

Inbyggda högtalare till bärbara datorer är oftast inte särskilt imponerande. Visst duger de bra för ett pip här och ett plong där, men om du vill lyssna på favoritmusiken, se en film eller göra en presentation med multimedia och använda datorns högtalare, förstår du vad vi menar.

Och precis som din bärbara dator är Altec Lansing XT1 Portable USB-högtalarna gjorda för att vara lätta i bagaget. Eftersom högtalarna får ström via USB finns varken nätaggregat eller batterier att glömma ta med. Anslut dem till USB-port, tryck på spela upp så kan du lyssna på det bästa bärbara ljud du någonsin hört från en bärbar dator. Packa ner högtalarna i det lyxiga fodralet så är du redo för nästa resa.

Egenskaper

Slimmad, bärbar design – Slätt hölje, skärmade satellithögtalare med löstagbara stativ gör högtalarna enkla att packa och ta med.
USB-strömförsörjning – Enkla att ansluta till bärbara och stationära datorer via indragbar USB-kabel. Inget nätaggregat behövs!
Suveränt ljud för bärbara datorer – Fyra specialutformade mikroelement av neodym med aluminumkoner ger hela spektrumet av rent och klart ljud med oöverträffad signalprecision.
Kvalitetsbas – Basförbättrande teknik ger kvalitetsljud utan subwoofer.
Snyggt fodral – Bekvämt resfodral med fack ingår.
Inbyggda reglage – Reglage för på/av och volym.
Extra ljudingång – Anslut två olika ljudkällor samtidigt, t.ex. datorn och en MP3-spelare.
Teknisk information

Högtalartyp: Bärbara satellithögtalare.
Total RMS-effekt: 1,5 watt (0,75 watt x 2).
Frekvensomfång: 100 Hz till 20 kHz.
Drivenheter: Två 28 mm mikroenheter med fullt omfång per högtalare.
Signal/brusförhållande: Högre än 65 dB.
THX-certifierade: Nej.
Magnetiskt skärmade: Ja.
Mått

Bredd x höjd x djup: 4,82 x 19,05 x 3,3 cm (per enhet).
Vad ingår

2 högtalare.
Indragbar USB-kabel.
2 löstagbara stativ.
Deluxe-fodral.
Användarhandbok.
Systemkrav

Mac OS X eller senare med inbyggd USB-anslutning.
Windows 98 SE, 2000, Me, XP eller senare med certifierad USB-styrenhet.

Lutar nog åt dom här som inte har nätaggregat utan drivs direkt via usb.

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-17 16:07
Ursprungligen av Yes:

Bärbara USB-högtalare från Altec Lansing XT1

Yes!!

såna vill jag ha med

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-17 22:47

Det är tråkigt att apple väljer att strypa högtalarna så lågt i både macbook och ibook.
Jämför man med andra laptops märker man att det är lågt, jämför man med musikmobiler känns det pinsamt.

Ursprungligen av Snigeln:

Det är tråkigt att apple väljer att strypa högtalarna så lågt i både macbook och ibook.
Jämför man med andra laptops märker man att det är lågt, jämför man med musikmobiler känns det pinsamt.

Högtalarna på min MBP piskar högtalarna på kompisens LG med hästlängder så jag vet inte om det ligger någon sanning i det där?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-18 17:07
Ursprungligen av hansfilipelo:

Högtalarna på min MBP piskar högtalarna på kompisens LG med hästlängder så jag vet inte om det ligger någon sanning i det där?

99mac » Hårdvara » iBook & MacBook » Mer ljud!
Läs om mitt inlägg.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-18 17:13
Ursprungligen av Snigeln:

99mac » Hårdvara » iBook & MacBook » Mer ljud!
Läs om mitt inlägg.

Du, vi är ju här nu?
Hur menar du?

Yes!!

Han menar antagligen att personen i fråga har kommit till fel kategori för att fråga om en Macbook Pro.
Personligen så tycker jag att det är oroväckande mycket trådar om MBP och inlägg om folk som köpt MBP ("Tråden för alla som beställt en Macbook Core 2 Duo) i iBook & Macbook-delen av forumet.

Folk kanske tycker att namnen är för lika? Det är ju inte så bra för Apple.

Ursprungligen av Yes:

Du, vi är ju här nu?
Hur menar du?

Yes!!

Ursprungligen av ztaafen:

Folk kanske tycker att namnen är för lika? Det är ju inte så bra för Apple.

Mja, det hade varit mer logiskt med uppdelningen G4/Intel istället för Svensson/Pro, med tanke på att det är mera lika problem.

(euh, dåligt formulerat. hoppas att ni förstår! )

Jag förstår tyvärr inte. Tror jag.

Nåväl.

Ursprungligen av irrelogical:

Mja, det hade varit mer logiskt med uppdelningen G4/Intel istället för Svensson/Pro, med tanke på att det är mera lika problem.

(euh, dåligt formulerat. hoppas att ni förstår! )

Ursprungligen av Snigeln:

99mac » Hårdvara » iBook & MacBook » Mer ljud!
Läs om mitt inlägg.

Läst det tre gånger nu... Det du säger är att andra ljudet är lågt om man jämför med andra laptops?

Iofs så tror jag att de hellre håller en lägre nivå utan dist än att kunna höja så att det distar, och på så sätt slita ut högtalarna. För kan man göra det senare så distar det till slut även på nivån som var distfri tidigare. :/

  • Oregistrerad
  • 2006-12-17 23:27

Hörlurar...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-18 21:21

Får visst förtydliga mig:

Ursprungligen av Snigeln:

Det är tråkigt att apple väljer att strypa högtalarna så lågt i både macbook och ibook.
Jämför man med andra laptops märker man att det är lågt, jämför man med musikmobiler känns det pinsamt.

Ursprungligen av hansfilipelo:

Högtalarna på min MBP piskar högtalarna på kompisens LG med hästlängder så jag vet inte om det ligger någon sanning i det där?

MBP är inte MB.

Kan säga att jag håller med irrelogical angående uppdelningen. Det känns lite smådumt att blanda G4 med intel.

Senast redigerat 2006-12-19 02:47
1
Bevaka tråden