Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Usel täckning på bluetooth

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-12-18 11:48

När jag synkar min telefon med mac minin så måste jag lägga den telefonen precis intill datorn, annars hittar datorn inte telefonen. Jag hade tidigare en PowerMac G5 och då var det mycket bättre täckning. Ibland upp till 10 meter inomhus. Powermacen hade ju extern antenn, vilket mac minin verkar sakna. Går det att få bättre täckning med mac minin? Kanske någon extern antenn som man kan mecka dit?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-18 14:32

Du kan ju köpa en Bluetooth USB dongle på ex. NetonNet och sätta in i ett USB uttag på datorn ... Det har jag till min PM och det ger upp till 10 meter inomhus.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-18 19:25

Min Mini hittar telefonen på flera meter

Jag har heller inga problem att springa runt i lägenheten och snacka Skype via BT mot min Mini...

  • Oregistrerad
  • 2006-12-18 19:24

Hur funkar det om man redan har en inbyggd? Blir inte OS X lite förvirrad när det finns 2 st?

Jag skulle inte köpa någon extern dongel för det där låter som att det är nåt problem med din inbyggda bluetooth. Min hittar telefonen när den ligger på våningen ovanför (dator i källaren, telefonen rummet ovanför) dvs 4-5 meter plus ett normalt golv. Försöka tt kolla vad som är problemet och ev. fixa det.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-22 12:37

Då kanske det har att göra med störningar. Kanske från ormboet med ström-, nätverks-, högtalar- och video-kablar som ligger en decimeter från Mac Minin. Hur som helst, jäkligt irriterande.

Någon som vet vad som händer om man kör med 2 st bluetooth samtidigt? Eller kan man avaktivera den interna?

winxp blir iaf förvirrad... och jag har ingen anledning att tro att osx skulle vara annorlunda...

1
Bevaka tråden