Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knarrande tangentbord

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-12-17 09:14

Köpte min iMac Core Duo 20" i februari 2006. Upplever nu att vissa tangenter nere i vänstra hörnet knarrar och segar lite när man trycker på dem. Det gäller egentligen alla större shift, apple, option tangenter + return och backspace på höger sida. Känns som om de inte är ordentligt smörjda ungefär. Har märkt samma fenomen på tangentbord som jag provat i de olika Applebutikerna som finns i Göteborgs centrum.

Har någon upplevt samma sak och vad har ni gjort åt det? Jag upplever det som fruktansvärt irriterande.

Gör något åt det om du nu tycker det är inte efter dina förväntan. Antingen smöjer du själv tangeterna eller du ringer till apple och säger att det fungerar inte så som du hade föväntad dig. Det du tala om är mer känsla en något praktisk. Så länge tangenterna fungerar - fungerar de. Ha du tur så byter apple ut de.
Jag skolle någ inte störa mig på det och om jag skolle göra det så skolle jag undersöker vaifrån det kommer och åtgärda det i stället för att söker någon som känner samma sak.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-17 12:59

byt ut tangentbordet - där du köpt datorn - så ska det inte kännas

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-12-17 15:26

Upplever någon annan samma sak om ni trycker ner ctrl-tangenten som finns längst nere till vänster på tangentbordet och trycker med fingret endast i nedre vänstra kanten av tangenten?

Har ni något tips på smörjmetod? Smörjde plastdetaljer en gång för några år sedan med litiumfett efter rekommendation...

Skall kolla upp vad butikerna kan säga om det hela.

silikonolja

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-17 18:33

silikon på spray annars, funkar bra, men jag hade bytt det

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-12-19 16:42

Finns ingen anledning att byta eftersom problemet säkerligen uppstår igen med andra tangentbord. (Har provat två andra som har samma problem). Däremot, genom att plocka loss de tangenter som krånglade och smörja glidytorna lite så blev det jättebra.

1
Bevaka tråden