Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med C&C First decade i Windows..

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-12-17 00:42

Hej!

Jag har Command & Conquer - First Decade på min Intel-iMac 20" i Windowsläget. Nu när jag kommit en bit in i spelet får jag upp följande ruta hela tiden när man klickar runt gubbarna på vissa ställen på banan:

Vad betyder det och hur löser jag problemet? Min windowsversion har Sp2 men går ej att köra windowsupdate med.

Problemet är grymt irriterande.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-17 00:53

Det där verkar nästan som fel på ram-minnet...

  • Oregistrerad
  • 2006-12-17 01:22
Ursprungligen av Scumpi:

Det där verkar nästan som fel på ram-minnet...

Skojar du med mig?

Hur kan det vara det? Jag får inte det problemet i andra spel? Inte vad jag märkt hittils iallafall. Kan det inte vara att Windows XP SP2 inte är uppdaterat eller att windows suger, eller att Boot Camp har någon bugg eller att C&C är dåligt programmerat för Xp?

Finns det nån "memcheck" för OSX?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-17 10:46

Det KAN vara så enkelt som att det är en bugg i spelet, att spelet inte kan hantera RAM-minnena i din Mac. Jag vet inte, jag är så fruktansvärt Anti-Bootcamp och Anti-Windooze som det bara går... men jag ska (försöka) kolla upp det...

  • Oregistrerad
  • 2006-12-17 10:56

Hittade lite på EAs egna forum, bla en patch som du kan ladda ner och köra med...
De diskuterar "samma" problem här...
http://forums.ea.com/mboards/thread.jspa?sls=2&tstart=15&threadID=138440

Lycka till nu

  • Oregistrerad
  • 2006-12-17 12:40
Ursprungligen av Scumpi:

Hittade lite på EAs egna forum, bla en patch som du kan ladda ner och köra med...
De diskuterar "samma" problem här...
http://forums.ea.com/mboards/thread.jspa?sls=2&tstart=15&threadID=138440

Lycka till nu

Tack så mycket. Har ettan på mac med men jag satt och jävlades med en bana igår i 3 timmar så jag giter inte spela om det på macen.

Jag är också anti-boot-camp men tyvärr har jag dumt nog samlat på mig ca 30 pc-spel som jag köpt för dyra pengar och de ville jag inte slänga när jag sålde den sista pc´n i hushållet. Så det är enbart därför jag tvingas använda det äckliga, buggiga och slöa windoze.

Läste igenom tråden där lite snabbt, måste man installera patchen i safe mode? Går det inte installera den under vanligt uppstartat windoze?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-17 15:09

Har ingen aning, eftersom jag inte har provat själv.. det bästa du kan göra är ju att pröva dig fram till vad som fungerar och är bäst...

  • Oregistrerad
  • 2006-12-17 20:33
Ursprungligen av Scumpi:

Har ingen aning, eftersom jag inte har provat själv.. det bästa du kan göra är ju att pröva dig fram till vad som fungerar och är bäst...

japp jag ska testa att installera patchen som vanligt. Men sen å andra sidan borde väl en Read me medfölja filen?

Har installerat patchen nu. Hjälpte inte ett dugg. Och de verkar inte ha löst problemet heller på EA. Hoppas verkligen inte att detta felet finns i samtliga spel som First Decade innehåller för då blir jag verkligen ledsen. En present som jag inte kan använda. =(

Senast redigerat 2006-12-17 21:08
  • Oregistrerad
  • 2006-12-18 15:38

Hur ska man göra egentligen? =( Jag som hade tänkt spela igenom spelen i rätt ordning. =(

Jag kan inte spela Macversionen av C&C på iMacen då den ej stödjer "classic", på ibooken laggar det till då och då och är allmänt trögt. =(

1
Bevaka tråden