Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nedladdade filer dyker upp på nytt...

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta är egentligen inte ett problem, utan snarare ett mysterium som måste lösas för att jag ska få sinnesro.

När jag laddar ner saker via Safari så hamnar de i en mapp på skrivbordet som jag valt att kalla "downloads". Det märkliga är att även om jag har tagit bort en fil därifrån så dyker den ibland upp på nytt.

Exempel:
Låt säga att jag laddar ner 3 sammanhängande rar-filer (inte ovanligt då jag är musiker och skickar saker hit och dit mellan kollegor mest hela tiden). Jag packar upp filerna, lyssnar och slänger dom sedan i papperskorgen, och tömmer.

En dag senare (eller en vecka kanske) så startar jag datorn och safari.... och VIPS! så finns de där rar-filerna (eller några av dem) i "downloads"-mappen igen. Trots att jag är 100 % säker på att jag slängt rar-filerna, filerna de innehöll etc. etc.

Detta händer med alla typer av filer, men inte alltid. Och det händer även om jag "återställer safari".

Vad kan det bero på? Antagligen så hamnar nedladdningen i något slags mapp som inte töms genom att man "återställer safari". Men var? Hur då? och Varför?

Ingen?

1
Bevaka tråden