Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med extern HD när datorn går i viloläge.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jo, problemet är att om jag har min externa usb-disk inkopplad och datorn går ner i viloläge, så syns den inte i finder när jag går ur viloläge. Jag har heller inte lyckats hitta den om jag sökt efter den i spotlight. Drar jag helt sonika ur kabeln så får jag varningsmedelande, senast hette det bara att datorn tvunget måste starta om.

Så frågan är hur jag hittar disken efter urgång ur viloläge, eller om det finns någon annan lösning?

En lösning vore ju att se till att alltid ha HD:n urkopplad om jag lämnar datorn en längre stund, men jag tycker inte att det borde behöva vara något problem att ha den inkopplad även om datorn inte är i aktivt läge.

Tack på förhand..

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-12-16 12:50

Vem har tillverkat kabinettet till hårdisken? Jag har problem med ett kabinett från eMagic. Har jag den inkopplad då jag sätter datorn i viloläge så går datorn igång av sig självt efter 10 sekunders vila. Då när datorn startart igen får jag en varning om att jag inte får koppla ur hårddisken utan att avmontera den först. HDn är naturligtvis borta från skrivbordet och enda sättet att få tillbaka den är att dra ur kabeln och sätta i den igen.

Jag har varit i kontakt med eMagic som i sin tur skyller på tillverkaren av kontrollerchipet (Jmicro tror jag de hette). Så enda sättet för mig att få min MacBook i viloläge är att dra ur kabeln till HDn först. Den externa HDn är naturligtvis också omöjlig att försätta i viloläge så den snurrar jämt.

Tja, det är en Western Digital-disk, om någon annan tillverkat de olika delarna vet jag inte, men jag köpte den som en "vara" så att säga.

Jag har problem med min Packard Bell Externa hårddisk. När jag sätter datorn i viloläge startar den strax upp igen och talar om att jag inte matat ut enheten som jag ska och att data kan ha förlorats.. hur ställer jag in hårddisken för att klara MacBooks viloläge?

1
Bevaka tråden