Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MSWF07: 99mac MacPub i Stockholm?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alla ni som var med på vårt 5 årsfirande i Maj känner till den grymma lokal vi hittat på Sveavägen. Den 9:e Januari är det dags för MacWorld Expo San Francisco med Steve Jobs på scen. Vi kan troligen inte fixa en feed (eller satellitlänk som förr) men någon form av Expo-täckning borde man ju kunna ha.

Bar och storbildsskärm finnes.

Lite bilder från förra festen:
http://media.99mac.se/bildreportage/99mac_femarsfest/

  • Medlem
  • Öland
  • 2006-12-05 09:39

låter som en underbar idé! Jag är fetpå

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-05 09:56

Äntligen, Stockholm!! Så kan jag inte komma!

Frågan är bara vad vi gör (förutom ädla intaga ädla drycker) om det inte finns någon feed att kolla på?

Ursprungligen av Björnström:

Frågan är bara vad vi gör (förutom ädla intaga ädla drycker) om det inte finns någon feed att kolla på?

Vi får väl hyra in Terracoms länkbuss som på den gamla goda tiden.

/M

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-05 10:40

Varför har ni inte en laptop in i TVn? Så kan ni strömma från Apple.com

Svaret på ovanstående frågor är att Apple inte har en satellitfeed (om den finns så är den numera krypterad) och det finns inte heller en live Quicktime feed.

Det är dock möjligt att vi får chansen att se feeden i efterhand lite senare på kvällen.

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-12-05 11:28
Ursprungligen av Björnström:

Svaret på ovanstående frågor är att Apple inte har en satellitfeed (om den finns så är den numera krypterad) och det finns inte heller en live Quicktime feed.

Det är dock möjligt att vi får chansen att se feeden i efterhand lite senare på kvällen.

Vore nice...

For mig ar det dock oftast sa att jag maste vanta en dag eller tva nar dom lagger upp feeden da apples servrar latt blir overbelastade :/

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-08 16:43
Ursprungligen av kainen:

Vore nice...

For mig ar det dock oftast sa att jag maste vanta en dag eller tva nar dom lagger upp feeden da apples servrar latt blir overbelastade :/

Ja, när man kollar på deras strömmad film så blir det väldigt konstigt och hackigt.. Vore bra om man kunde spara ner presentationen och kolla på den från HD:n.

Ni som är intresserade av att bara ta en julöl i Stockholm om en dryg vecka, kolla här: http://www.99mac.se/macpub-lokala-aktiviteter/108959-stockholm-juloel-torsdag-den-14-december.html

Jag hänger gärna på denna MSWF07 99Mac pub förstås.

Jag är på på denna träff också förståss

Länge sedan jag skrev något på 99mac nu känns det som. Men jag har haft en del att stå i. Jag har ju faktiskt lämnat Falun efter sex år och flyttat till Stockholm, så det är väl inte omöjligt att man dyker på på någon MacPub.

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Länge sedan jag skrev något på 99mac nu känns det som. Men jag har haft en del att stå i. Jag har ju faktiskt lämnat Falun efter sex år och flyttat till Stockholm, så det är väl inte omöjligt att man dyker på på någon MacPub.

Det var som tusan! Se till att Hugin flyttar också :rolleyes:

Ursprungligen av Björnström:

Det var som tusan! Se till att Hugin flyttar också :rolleyes:

Ha ha, den dagen... Den dagen...
Visserligen var jag själv skeptisk under ett antal år, men vips så var man tillbaka på födelseorten igen.

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Ha ha, den dagen... Den dagen...
Visserligen var jag själv skeptisk under ett antal år, men vips så var man tillbaka på födelseorten igen.

Vi får ta och samla ihop lite sköna snubbar och ett bra ställe helt enkelt!

Jag var på puben ikväll och tog ett par öl och en "konstig" club sandwich. Är ju en sån där som somnar före 22.30 nuförtiden så jag åkte hem tidigt

Delta via chatt och de många snabbt uppdaterade nyhetssidor som finns är väl ett OK alternativ? Annars kanske man skall träffas dagen efter istället då filmen är betydligt enklare att få tag i?

Kommer troligtvis, ska försöka pressa in det i iCal får ju inte missa ett sådant tillfälle

Vi har inte spikat något ännu. Jag är lite tveksam eftersom det inte finns någon feed - blir ju lite konstigt utan den tyvärr.

Noterat i kalendern!

Är det bara jag som tycker det är helt OK att kolla på feeden dagen efter istället?

Ursprungligen av Taz_1999:

Är det bara jag som tycker det är helt OK att kolla på feeden dagen efter istället?

Det skulle ju kunna funka blir väl tyvärr inte samma kännsla eftersom alla då redan vet vad som presenterades. Om inte vi alla låter bli att läsa något och bara tankar ner stömmen för att sedan sitta där med stor spänning.

haha .. jo å de lär ju hända ..

men jag som aldrig varit på nån macpub gillar läget å står ut med att alla trängs kring en skärm å läser feed .. låter asfränt

Ursprungligen av froynlaven:

haha .. jo å de lär ju hända ..

men jag som aldrig varit på nån macpub gillar läget å står ut med att alla trängs kring en skärm å läser feed .. låter asfränt

Så här såg det ut för några år sedan:
http://media.99mac.se/bildreportage/expo2002/index.htm

(Vi hyrde en egen Teracombuss och körde direktsändning via Satellit)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-12-20 16:58

Rigga upp en storbildstv och lite webcams kan jag vara med på distans från London...
Annars får jag vänta till nästa MacWorld då jag bor i Sverige så kan jag vara med

Ikväll är det ju MSWF07, så blir det MacPub ikväll eller skulle vi flytta det?

1
Bevaka tråden