Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox 3 i Alpha

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter och skriver detta i Firefox 3. Det är en första alpha-version och kallas GranParadiso.app. Den är löjligt snabb. Jag tycker den känns kvickare än alla andra browsers på marknaden som jag provat. Vad tycker ni?

Ojojoj, vad för mer kuligheter finns det i den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-13 16:22

En liten länk till härligheten: http://www.mozilla.org/projects/firefox/3.0a1/releasenotes/
Står både vad som är nytt och länk till nedladdning på den.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2006-12-13 16:38

Jag är inte imponerad hittills av vare sig prestandan eller renderingen av hemsidor. T.ex. Aftonbladet ser helt fel ut med feta linjer under länkar. Testa att markera en rubrik! Att skrolla upp och ner med mellanslag är jättetrögt jämfört med 2an.

Så min GranParadiso åkte direkt ner i papperskorgen!

Mycket underligt att det inte känns rappt hos dig Ree_Tab. Däremot så ser jag samma problem som dg då man markerar de feta rubrikerna på aftonbladet. En liten fråga, hur hittade du det problemet? Markerar du ofta rubriker på aftonbladet?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2006-12-14 11:27

Jag tycker att det är jätteroligt att markera rubriker och se vad som händer!

Nej, jag skulle faktiskt klistra in rubriken i ett mail och skicka iväg. Det var så jag hittade det, jag var tvungen att testa i gamla Firefox för att se om det var något som hade förändrats.

Buggar vore konstigt om dom inte fanns i Alpha 1 av en applikation

Nåja, ska bli spännande o se vad dom hittar på med denna.

Är det fortfarande lika fula radiobuttons/checkboxar/pulldowns som innan, dvs icke Macigt?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-12-14 18:47
Ursprungligen av tobiwan:

Är det fortfarande lika fula radiobuttons/checkboxar/pulldowns som innan, dvs icke Macigt?

Annars är ju det lätt att fixa med Themes...

Ursprungligen av Timber:

Annars är ju det lätt att fixa med Themes...

Nej, det går inte, det ändrar inte radios/checkboxar osv. Bara ramen runt liksom, det är inte "riktiga" kompletta teman.
Dessutom tycker jag det ska vara default snyggt Macigt direkt när man installerar programmet. Vem vill ha en webbläsare som känns 1995?

Det är fulare än 2:an till o med. Men som sagt, den är i alpha.

Frågan kvarstår: Är det fortfarande lika fula radiobuttons/checkboxar/pulldowns som innan, dvs icke Macigt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-17 19:28
Ursprungligen av tobiwan:

Frågan kvarstår: Är det fortfarande lika fula radiobuttons/checkboxar/pulldowns som innan, dvs icke Macigt?

Vet inte, har inte testat, men på sidan som länkades ovan står det att den nu använder Cocoa widgets, så då borde det se macigt ut nu.

Svaret: testa, för jag vet inte vad du menar med innan.

Jag upplever den också som väldigt snabb. Ser fram emot final!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-17 18:54

sjukt seg tycker jag den är! går ju inte och scrolla över huvudtaget! laggar värre än min farmor!

Ursprungligen av Earlen:

sjukt seg tycker jag den är! går ju inte och scrolla över huvudtaget! laggar värre än min farmor!

hehe, alpha som sagt.

Har provat den lite snabbt nu och de har ändrat checkboxar och radios lite, de har gjort så de fått (en tyvärr ganska dålig) kantutjämning, men fortfarande fula och inte Maciga. :/ Får hoppas det ändras till den skarpa. Firefox känns inte Macig = jag trivs inte i den. Hade den sett ut och haft samma känsla som Camino kanske man kunde kört den. (Sen har ju inte Camino alla bra grejer som web developer toolbar osv, så därför kan man inte köra den heller.)
Nä, det får bli Safari, tills det dyker upp nåt bättre.

1
Bevaka tråden