Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple AirPort Update - 2006-002 släppt!

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-13 22:36

What's new in this version:
AirPort Update 2006-002 improves AirPort compatibility in the following computers:
MacBook Pro (15-inch Core 2 Duo)
MacBook Pro (17-inch Core 2 Duo)
MacBook (13-inch Core 2 Duo)

Finns i programuppdatering

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-13 22:59

Va!? Inte iMac?? Nu blev jag ledsen..

Jag får inte upp den i programuppdateringen och jag kan inte hitta den på apple.com.

En uppdatering av Airport är ju väldigt välkommen. Förhoppningsvis fixar dom buggen med Airtunes och iTunes 7 och Airport.

Nu hittade jag den!

....men inte hjälpte de nåt!

Enbart för C2D verkar det som, det står inget om den tidigare modellen. Kanske därför?

Ursprungligen av Macaddict:

En uppdatering av Airport är ju väldigt välkommen. Förhoppningsvis fixar dom buggen med Airtunes och iTunes 7 och Airport.

Vilken bugg är det? Jag använder airtunes och spelar musik dygnet runt i en entré (från en Mac och iTunes 7 via airtunes).

Denna: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304371

Apples lösning verkar fungera för en del men inte för mig.

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20060913033735368

Jag läste ett par till diskutioner i ämnet igår men nu sitter jag vid en annan dator på jobbet och hittar inte dem.

Föresten har jag testat att strömma ljudet med airfoil och och det funkar inte heller. Så det verkar inta vara itunes 7 som är problemet som en del användare anser.

För övrigt kan jag ine ansluta till Swedbank om min MacBook är ansluten via Airport, men det funkar om jag ansluter med ethernet. Skumt!

Senast redigerat 2006-12-14 08:13

Uppdateringen hjälpte inte mitt problem. Har problem med hastigheten till min NAS disk som fungerar bra med två PC datorer men ej med min Macbook Pro. Testade uppdatera men det tar fortfarande ca 15-20 sekunder att bläddra mellan bilder på 3mb och det går knappt att streama mp3 låtar, riktigt långsamt. Fortare gick det när jag stängde av alla widgets men fortfarande segt. Börjar bli svårt att komma på vad som är problemet med C2D datorerna, Imac, Macbook Pro etc verkar ha problem med trådlösa nätverket på olika sätt. Någon som har ett tips? Funderar på att byta router, tips om bra märke?

Jag har en MacBook Pro Core 2 duo och fick uppdateringen idag, laddade ner och märkte ingen direkt skillnad, mitt airport har fungerat utmärkt hela tiden, till skillnad från ägare till gamla MacBook Pro.

Streamar dagligen musik till AirTunes utan problem, har inte ens behövt ändra något! Så uppdateringen är iofs välkommen men den har inte gjort något bättre eller sämre vad jag kan se, allt fungerar fortfarande jättebra!

Ok, installerad och datorn överlevde omstarten!

Suger ju lite lätt pung med Aiport på Core2Duo burkar.. Gick över till vanlig hederlig sladd.. Har prövat alla såkallade "work arounds".. iMac20" Core2Duo..

Tameattan att dom inte kan släppa en uppgradering.. För i Windows fungerar det till 100%

Lite lätt pinsammt..

Var lite mer precis innan du lägger in ett inlägg.. iMac använder INTE samma kort som MacBook Pro Core 2 Duo. Det är stor skillnad. Uppdateringen här gäller inte iMac, tråden gäller _INTE_ iMac. Den gäller MacBook och MacBook Pro. Problemet ligger inte heller hos Apple utan hos Broadcom som utvecklat kretsen för Airport i iMac. Läs på!!! För övrigt så fungerar mitt trådlösa underbart bra i MacBook Pro som har ett kort som stödjer 802.11n, det blir spännande och se om Apple låter oss åtnjuta denna förbjudna frukt i januari!

  • Oregistrerad
  • 2006-12-16 09:26
Ursprungligen av MiBook84:

Var lite mer precis innan du lägger in ett inlägg.. iMac använder INTE samma kort som MacBook Pro Core 2 Duo. Det är stor skillnad. Uppdateringen här gäller inte iMac, tråden gäller _INTE_ iMac. Den gäller MacBook och MacBook Pro. Problemet ligger inte heller hos Apple utan hos Broadcom som utvecklat kretsen för Airport i iMac. Läs på!!! För övrigt så fungerar mitt trådlösa underbart bra i MacBook Pro som har ett kort som stödjer 802.11n, det blir spännande och se om Apple låter oss åtnjuta denna förbjudna frukt i januari!

Helt allvarligt, om Apple säljer Imac:en och det är något fel på Airport kretesen så är det helt och hållet deras ansvar. Vem som gjort kretsen i sig spelar ingen som helst roll.

Ursprungligen av donper02:

Helt allvarligt, om Apple säljer Imac:en och det är något fel på Airport kretesen så är det helt och hållet deras ansvar. Vem som gjort kretsen i sig spelar ingen som helst roll.

"Helt allvarligt," Inser du att denna tråden handlar om datorer som täcks av uppdateringen, dvs inte iMac över huvud taget?! Dessutom har jag inte sagt att det inte är Apples ansvar, men apple har anlitat broadcom för denna krets och det är broadcom som utvecklar drivrutinen. Problemem blir knappast mindre för att du börjar spy galla över mig. Nya drivrutiner kommer nog, till din iMac.

Och jag läste några inlägg här om AirTunes. AirTunes fungerar perfekt på min MBP, iMac funkar troligvis inte så bra eftersom drivern inte är bra. Men på min MBP som använder ett annat kort så funkar det bra. Jag tror alla Mac-datorer med Core 2 duo och senare har Airport som stödjer 802.11N-draft, även iMac C2D men det är en annan leverantör, därav problem som inte MBP upplever.

  • Medlem
  • Solna
  • 2006-12-16 12:04
Ursprungligen av MiBook84:

Var lite mer precis innan du lägger in ett inlägg.. iMac använder INTE samma kort som MacBook Pro Core 2 Duo. Det är stor skillnad. Uppdateringen här gäller inte iMac, tråden gäller _INTE_ iMac. Den gäller MacBook och MacBook Pro. Problemet ligger inte heller hos Apple utan hos Broadcom som utvecklat kretsen för Airport i iMac. Läs på!!! För övrigt så fungerar mitt trådlösa underbart bra i MacBook Pro som har ett kort som stödjer 802.11n, det blir spännande och se om Apple låter oss åtnjuta denna förbjudna frukt i januari!

Har alla MBP det kortet?? Om det är stämmer så det det ju lovande ut för framtiden med stremade video. Ska bli kul och se vad Steve ger oss nästa år.

  • Medlem
  • Motala
  • 2006-12-16 09:09

Hmm jag gick in i programuppdateraren men den säger bara att det inte finns några programuppdateringar för tillfället??
Hur kan man se om man har senaste firmwaren till sitt airportkort?

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-12-16 09:41

precis vart ser man om man har senaste uppdateringen? fick min från verkstaden i onsdags så de kanske är uppdaterat där då de ominstallerade macos, för jag får inte upp nåt i programuppdateraren..

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-16 16:10

Ooops! jag fick lite mysko problem efter den uppdateringen.
XmlTv-widgeten funkar inte längre.
Att ladda batteriet funkar inte heller. Laddaren har varit i sedan ca. 12 idag, fortfarande inte fulladdat. Dessutom sjunker batterinivån nu när jag använder Macen, trots att laddaren är i.

Hur gör man för att gå tillbaka till tidigare version?

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-19 17:29

Min bror hade samma problem.

Airporten fungerade klanderfritt. Den sitter kopplad med ethernet till routern. Och sen har han en airport i vardagsrummet som är parkopplad med den i kontoret.
Internett fungerade perfekt. Men såfort vi skulle streama ljudet med airtunes så klipper den bara! Det spelar ingen roll vilken airtunes han använder. Tar har till den som sitter 0.5 meter ifrån sig där han har en bose så går det inte heller. de första 4-5 sek är ok

Så jag tog och uppdaterade till den sista programvaran. Den som Acke tipsade om. Och döm till min förvåning så vart det inte bättre utan sämre. Nu kan datorn koppla ifrån nätverket och vägra koppla upp sig på några minuter!

Vad kan vara fel?

1
Bevaka tråden