Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Speltips - Nexuiz

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nexuiz är ett opensource projekt som bygger på Quake3-motorn(tror jag). Spelet är helt gratis att använda men om man vill så kan man skänka pengar till projektet. En ny version finns nu ute för nedladdning. Det tar dock en stund att få ner det, även med bra lina.

Kolla gärna här: http://www.alientrap.org/nexuiz/index.php

Jag har själv testat det tidigare och tyckte det var kul och väldigt annorlunda jämfört med just Quake3

  • Oregistrerad
  • 2006-12-15 12:30

Vad har det för Specar på Macen då? Eller är det ett PC spel??

Ursprungligen av Scumpi:

Vad har det för Specar på Macen då? Eller är det ett PC spel??

Tyvärr kan jag inte hitta någon info om minspec på Mac men jag har spelat det på min G5. Alla varianterna levereras i ett o samma paket. Spelet bygger fö på Quake1-motorn och inte på Quake3 som jag sa ovan. När jag har hela filen nere, om 55 minuter, så ska jag försöka berätta lite mer men annars kan du ju alltid testa. Vad har du för burk själv?

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag har själv testat det tidigare och tyckte det var kul och väldigt annorlunda jämfört med just Quake3

Nu har jag inte testat det ännu. Men min första tanke var "oj, vad likt Quake 3 det är". Samma typer av hissar, slungor, vapen och hjälp som svävar ovanför marken på samma sätt...

Laddar ner nu i alla fall och ska testa i kväll innan jag säger mer.

Har just kört en liten runda. Kul som 17, högt tempo, konstiga vapen och rörelserna är lite konstiga - ungefär som om man hade på sig ett par skridskor.

Kändes mer som Unreal Tournament tyckte jag. Helt ok för att vara ett gratisspel!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-04-10 23:24

Några Q3-baserade gratisspel.

Nexuiz är väldigt imponerande tycker jag, inte bara för att det är ett gratisspel, det är en bra grafikmotor att bygga vidare. Det är många gratisspel som blir bara mer och mer imponerande - som Nexuiz, Open Transport Tycoon Deluxe, Wolfenstein ET, etc. Att det numera finns många gratis 3D-motorer att göra Modar och hela spel av bådar gott inför framtiden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-27 19:29

Är det någon idé att testa på en macbook c2d, 2.0 ghz processor, 1 gig ram, 80 gigs hårddisk?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-28 18:27

Tjao, det funkar på en MB CD 2.0, 1.25 GB ram, men inte i full upplösning. Dra ner den till 800x600 så flyter det någorlunda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-28 21:34

Testade, fungerade rätt så ok.

1
Bevaka tråden