Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blir de någon snö till jul och nyår?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2006-12-14 16:57

Tjohej!

Vad tror ni? Får vi någon snö till jul och nyår? Dom säger ju att det skulle frysa till och ev. komma snö nästa vecka, men idag känns det ganska långt borta eller?

Har själv bokat en flott lägenhet med ett gäng vänner i Åre över nyår så lite snö då skulle ju suttit fint.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-14 19:49

Snö? Vem bryr sig om snö? En öl, två skivor skinka och lugn och ro räcker gott för mig.
Nä men allvarligt, visst är det otroligt mycket mer mysigt med snö på julafton. Man kan ju alltid hoppas.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-14 21:09

Inte en chans, tack och lov!

Gunnar som hatar att frysa.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-15 13:13
Ursprungligen av Gunnar B:

Inte en chans, tack och lov!

Gunnar som hatar att frysa.

Du fryser väl inte mer för att det är snö ute? Bättre med torrt väder och någon minusgrad än +4 regn och blåst som det var här i Sthlm igår. Brrr...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-15 18:56

Jo, jag fryser mer när det är snö ute. Ser jag snön så vet jag att det är kallt. Utan snö kan jag alltid låtsas att det inte är kallt.:tveksam:

Jo, jag vet redan att jag är galen.:p

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-15 18:59

Hoppas att det inte blir nån snö, det är det värsta jag vet. Näst efter elaka fruntimmer.

Min magiska åttakula ger följande svar: my sources say no.

Jag vill ha snö till jul annars känns det inte som jul så de så. Jag har en liten, något svårgenomförbar idé. Alla får skrapa ur frosten ur frysen och sprida ut den på marken så att det blir vitt

Det värsta med snöbristen är att de är så himla mörkt och trist.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-12-16 12:22

Såklart det blir snö!
Jag firar jul och nyår i Storuman, vilket känns "rätt så" snösäkert

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-18 12:36
Ursprungligen av star-affinity:

Jag tror knappast att man kan skylla årets snöbrist enbart på "klimathotet". Förra årets vinter var både lång, kall och snörik och så fruktansvärt mycket kan inte klimatet ha förstörts på ett år.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-18 13:43

Jag hörde att det skulle bli 28 grader i skuggan och regna sangria.. men jag kan ha fel.

1
Bevaka tråden