Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac 24" bra för grafisk produktion eller inte?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-12-15 10:40

Hej

Jag har funderar att köpa Imac 24" 2.16 med 256mb 2gig minne. Det jag kommer att använda datorn till är webbproduktioner, flash, trycksaker, diverse grafisk design m.m.
Min fråga är ska man sattsa på imac eller har ni råd och tips på vad man ska tänka på eller köpa. budget ligger mellan 20 till 25 Tkr

Tack

skarmen... nagon sager att du inte kan kalibrera den men det ar bara nagat jag har hort... ursakta aao jag sitter pa ubuntu just nu pa macbooken och har inte hunit byta teckenuppsattning... ge mig 5 minuter haha.

åäö sådär.

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2007-05-17 17:54

Odaj, köpte du imac 24"?

Är själv på väg att byta ut en Powermac "spegeldörrar" från 2002 och funderar på en imac 24". Den borde ju vara vassare än den gamla macen, eller hur!

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-05-17 18:08

iMac är alldeles utmärkt för grafisk produktion. Mååånga som håller på med dyligt här i Sthlm kör iMac. Mååånga.

Max RAM gäller.

(Ännu fler kör PowerBook och MacBook Pro - och duger dom så duger iMac. Jag förstår ärligt inte var tveksamheten kommer ifrån. ALLA Macar med dedikerat grafikkort är fenomenala burkar för grafisk produktion.)

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-01-05 13:07
Ursprungligen av mjg:

ALLA Macar med dedikerat grafikkort är fenomenala burkar för grafisk produktion.)

Och vilka macar har dedikerat garfikort...?

Ursprungligen av fedi-93:

Och vilka macar har dedikerat garfikort...?

Vad som avsesmed dedikerat är väl ett "löst" "riktigt" grafikkort, alltså inte Intels mera budgetinriktade grafikkretsar som sitter inbakade i moderkortet (dvs MacBook och Mac Mini).

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2007-05-17 18:11

Tack mjg!
Någon som har koll på när imac 24 kom? Och om det finns rykten om uppgradering?

Den kom i september förra året. Uppdatering kan vara nära förestående men räkna inte med något drastiskt, det har varit sömnigt på komponentfronten sedan dess så det finns inte så mycket intressant att slänga in just nu. Gissningsvis blir det inget mer radikalt än en marginellt snabbare processor och ett aningen bättre grafikkort.

En iMac med max RAM kommer du långt på. Vi har dock en MacPro (4x2 Ghz, 3GB RAM) i min designgrupp och nog är den snabbare - till och med CS2 flyter på bra. Frågan är egentligen hur produktionsintensivt arbetet är och hur många saker man gör samtidigt.

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2007-06-05 08:28

Tack, det funkar bra!

Skaffade en iMac 24 med max RAM, 2,33 GHz och NVIDIA Geforce 7600 (256 MB). Har inget att klaga på så här långt, tvärtom. Pris/prestanda är kanon om inte arbetsuppgiften kräver en skärm som är helt färgkorrekt över hela ytan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-05 13:11

Vi kör 2 produktionsdatorer på iMac 24" funkar hur bra som helst - maxa RAM som nån sa bara

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-05 19:18

iMacen är en av de vanligaste arbetsdatorer på många grafiska byråer och tidningar. Skolor/utbildningsföretag gillar dem också. Bra prestanda och som tar lite utrymme.

1
Bevaka tråden