Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klickande ljud vid vänster sida av musknappen

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har precis switchat och investerat i en MPBC2D 15" 2,33.

Jag har uppmärksammat att jag har ett klickande ljud på min "mus knapp" från vänster sida av den, klicket uppstår när jag släpper upp knappen.

Värt att notera är att klicket bara uppstår 2cm in från vänster sida. Det är väl en pettitess men som ny och frälst macanvändare vill man att allting är top of the line!

Är det så det ska vara?

/B

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-04 14:01

Jag har ett liknande problem. Knappen nedanför trackpad:en på min 15" Macbook Pro är satans sladdrig. Om jag vill klicka en gång och alltså applicerar tryck med tummen på knappen, hörs och känns först ett 'miniklick' innan det 'riktiga' klicket genomförs. Det verkar om om själva konstruktionen och infästningen av själva knappen är kass. Sladderklicket (ka-dack, låter det typ som...) finns på alla sidor/ytor av knappen.

Jag läste på nätet något om att man kunde lägga en lagom bit papper på undersidan av själva batteriet för att minska distansen till infästningen av knappen, men det blir inte bättre alls när jag testat detta.

Finns det någon enkel fix, eller måste jag lämna in maskinen på service?

Ursprungligen av wobbler:

Finns det någon enkel fix, eller måste jag lämna in maskinen på service?

Jag hade samma problem. Provade med papperslapp, klickade och drog åt alla håll och kanter men kunde inte lösa det. Jag började störa mig mer och mer på det, till den grad att jag slutade använda knappen (vilket har hållt i sig tills idag). När min dator var inne på service för att byta logikkortet (rev1 Core Duo) så passade jag på att fixa knappen.

Det jag har fått ut av det är väl att det faktiskt är smidigare att använda touchpaden, med klick, dubbelklick och scroll. Använder dock knappen när jag ska dra saker, men det är en vanesak.

1
Bevaka tråden