Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone på måndag?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-15 02:01

Gizmodo seier at iPhone kommer på måndag

True or false??? Vad tror ni....

http://www.gizmodo.com/gadgets/cellphones/gizmodo-knows-iphone-will-be-announced-on-monday-221991.php

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-12-15 03:05

Falskt - Steve vill stå på scen och lasera. ( Vad kan man säga han är en publik diva)

Lasera - Vad? Fågelholkar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-15 08:01

Nej absolut inte fågelholkar! Det vore ju en skymf! Nej, han ska självklart lasera mina utemöbler!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-15 08:17

Möjligtvis kan det på måndag komma en inbjudan till ett nytt event som Steve Jobs kommer att ha.

Jag är lite tveksam till att en iPhone lanseras 8 Januari, eftersom det är så mycket annat som behöver presenteras där. En iPhone förtjänar nog ett eget event.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-15 08:24

iPhone presenteras knappast nu heller, då det är så lite tid kvar till jul! :rolleyes:

  • Medlem
  • 2006-12-15 08:27

Men Apple brukar ju lasera på tisdagar inte måndagar.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-15 18:58
Ursprungligen av Giggs:

Men Apple brukar ju lasera på tisdagar inte måndagar.

Dom har laserat andra dagar också.

Har de laserat något sedan Apple I?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-16 00:46
Ursprungligen av Hagelin:

Har de laserat något sedan Apple I?

hmmm... Det där är nog lackat, kanske betsat innan, men jag ser ingen lasering där.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-12-15 08:29

False, tror jag. Hoppas jag har fel, men det har jag nog inte. Fast det skulle vara kul. Men konstig tajming i så fall. Nej det måste vara false. Hoppas jag har fel.

EDIT: Men jäklar vad rubriker det skapar. Behöver Gizmodo få upp sin besöksstatistik för att kunna sälja annonser dyrare, eller vad är det frågan om?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-15 09:06

Haha, ja det var ju en solid källa...

"Gizmodo Knows: iPhone Will Be Announced On Monday

I guarantee it. It isn't what I expected at all. And I've already said too much. –Brian Lam"

Kan ni vara lite mer precisa?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-12-15 09:11

Jag tror på en ny artist med namnet iPhone som skivbolaget Apple kommer lansera på måndag. "It isn't what I expected at all."

"It isn't what I expected at all." = iPhone är en Application .... ?

jag hade reagerat om det ståt t... Apple iPhone will be announced on monday ... men nu gör det ju inte det så då känns det som det är något lurt på gång ...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-12-15 10:02

Det blir nog bara en apparat liknande Skype-telefon.

Men den här kommer givetvis bara kunna ringa till andra som har iPhones eller iChat och sen kommer det finnas tjänster som heter iPhoneOut och iPhoneIn så att man kan ringa eller ta emot samtal från vanliga telefoner (POTS), men bara om man har köpt till ett .Mac abonnemang

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-15 10:25
Ursprungligen av molia:

Det blir nog bara en apparat liknande Skype-telefon.

Men den här kommer givetvis bara kunna ringa till andra som har iPhones eller iChat och sen kommer det finnas tjänster som heter iPhoneOut och iPhoneIn så att man kan ringa eller ta emot samtal från vanliga telefoner (POTS), men bara om man har köpt till ett .Mac abonnemang

gud som jag har letat efter ett sådant program

  • Oregistrerad
  • 2006-12-15 10:35

Tveksamt... det har ju pratats länge om en iPhone, frågan är ju bara vad det är för telefon och NÄR den kommer...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-12-15 13:11

eller så är det en telefån i utförande som en Radio Remote - en liten "dongle" med miniatyrknappsats på en headset-sladd och anslut till iPod och använder dess befintliga display.

Ursprungligen av molia:

eller så är det en telefån i utförande som en Radio Remote - en liten "dongle" med miniatyrknappsats på en headset-sladd och anslut till iPod och använder dess befintliga display.

och hur i h*v ska man kunna slå in numret då ?

  • Medlem
  • 2006-12-15 19:46
Ursprungligen av molia:

eller så är det en telefån i utförande som en Radio Remote - en liten "dongle" med miniatyrknappsats på en headset-sladd och anslut till iPod och använder dess befintliga display.

Detta har jag också gått o funderat på...
Skulle nog vara ett lämpligt att starta på telefonmarknaden. Endast headset-funktion (Ingen inbyggt högtalatre), enbart de viktigaste telefonifunktionerna.
Det skulle vara en mp3-spelare med telefon-funktion, istället för en telefon som kan spela mp3-låtar...

Jag hade köpt en direkt om priset varit rätt...

Ursprungligen av molia:

eller så är det en telefån i utförande som en Radio Remote - en liten "dongle" med miniatyrknappsats på en headset-sladd och anslut till iPod och använder dess befintliga display.

Jag skulle hellre ha en modul-iPod som man kan bygga på efter behov. Det kan va som en kort Nano som man köper till en kamera-modul och sätter på så blir den lite längre, en GSM-modul på det osv.
Fast jag skulle nog helst vilja ha en vettig kompaktkamera (typ IXUS) med inbyggd telefon och iPod.

Snurra på hjulet. Precis som på en Kobra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-15 15:34
Ursprungligen av ohennig:

Snurra på hjulet. Precis som på en Kobra.

haha vore jävligt läckert!

OM Apple lanserar en Iphone nu innan jul blir jag förbannad! Har precis gått å sålt min Samsung SGH-X820 (aka. skitmobilen) å beställt en SE M600i.... Kommer Apple nu å släpper deras Iphone kommer ajg å gråta floder ju...

Sen tror jag inte dom lancerar en Iphon så här kort inpå julen. Känns lite fel då julrushen startade för nåra veckor sen å då skulle de tappat en massa potentiella köpare.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-16 11:58

Japp, mest troligt att med "måndag" menas Expot som ju är om en liten stund eller måndag nästa år, på samma Expo.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-12-18 06:55

iPhone släppt
C|net rapporterar

Hehe, då fick de rätt i alla fall. Trist att det inte är den iPhone vi väntar på bara.

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-18 07:28

åhhh, vad ska den nu kallas då

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-12-18 07:34

Ja nog får Linksys massa uppmärksamhet nu, men kommer de sälja fler utav denna produkt nu än om de hade hittat på ett icke apple-relaterat namn?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-18 08:05

http://www.macrumors.com/pages/2006/10/20061016171333.shtml

Intressant nog var inte Apple först med att registrera varumärket iPhone. Även Cisco verkar ha registrerat det.

IP phone - IPhone - ett bra namn för en IP-telefon?

Man kan själv söka bland Amerikanska trademarks med länken nedan. Kruxet är att det är svårt att se vem som egentligen äger ett trademark eftersom man kan låta en agent (t.ex. advokatbyrå) stå som ägare.

http://www.uspto.gov/main/trademarks.htm

Bevaka tråden