Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funderingar kring att ersätta en PB...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjipp&hajk!
Jag har en ska snart byta ut min PB G4 (15" 1.67, 1GB) och behöver lite råd.
Den används 75% till illustrationsarbete, tecknad film, web o grafisk produktion (DW, Adobe CS, Painter o Toonboom t.ex) och resten för privat spelande och surfande.
Eftersom jag inte har något jättebehov av rörlighet längre funderar jag på om en iMac är tillräckligt köttig, eller om jag måste ha en arbetsstation...Alla nya macar spöar väl de gamla PB'sarna.. Funderade t.o.m på en mini ett tag, tills jag såg att de hade integrerad grafik. Det hade jag på en performa.. det sög då och suger bergis nu

Är det ngn Som "bytt ner" sig från PB till en intel imac? funkar det? ngt jag bör tänka på?

Ska du inte vänta tills Adobe CS kommer för Intel? (För det har väl inte kommit än?)

  • Medlem
  • 2006-12-14 16:03

Varken Painter eller Adobe CS finns för Intel, och kommer att vara segare än på din nuvarande dator. Köper du en Mac Pro kommer det vara snabbare, eller i vissa fall lika snabbt. Jag bytte från en Powerbook 17 1,5Ghz till en Macbook Pro 2,16, och i de flesta avseenden var det ett uppköp, men inte för att köra illustrationsprogram.

Adobes program kommer troligen någon gång i början av nästa år, men Corel har jag ingen koll på. Risken finns att det blir betalversion på den med.

aww! är det såpass segt?! Trodde bara det var G5:an som var snabbare med CS! Jisses...

Jag klarar mig ganska fint med de programvaror jag har, ingen lust av att uppgradera dem för mer än vad datorn skulle kosta Men det märks att den stackars lilla kraken får skyffla tungt ibland. Speciellt med DW +ett någon CS2-app igång. Är oanpassad DW ännu segare på Intel?

hmm..kanske vettigare att skaffa en riktigt sen G5 burk då? Har ju redan en extern skärm... dessa beslut

1
Bevaka tråden